عضو مجلس خبرگان رهبری:

عمر وهابیت به پایان رسیده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید اعلام کنیم که عمر وهابیت به پایان رسیده است و دیگر با چیزی به عنوان یک وهابیت فعال و اثرگذار و همچنین تحریف‌گری که در عرصه‌های گوناگون به دنبال اظهار وجود باشد نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محسن اراکی شنبه شب در اربعین شهادت سرداران رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه جایگزین‌سازی دین تزویر به جای دین حق سرآغاز و سوخت همیشگی جنگ‌های اصلی در جامعه بشر بوده است، اظهار کرد: خداوند متعال در کتابش اعلام می‌کند که رسول را برای اجرای حق نازل کردیم تا حکم و فرمان خدا در زمین جاری شود.

وی اضافه کرد: آنچه که مقابل تحقق این هدف بزرگ مطرح می‌شده جریان‌های تزویری بوده که جریان تزویر را جایگزین حق می‌کنند که در این راستا از ابزارهایی همانند کتمان و تحریف استفاده می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طی 200 سال اخیر یک قدرت جهانی پیدا شد که در ایجاد دین تزویر بدترین نقشه‌ها و خبیث‌ترین نقشه‌ها را دنبال کرد که منظور همان انگلیس است.

وی با بیان اینکه وهابیت یکی از طرح‌های تزویری بود که به وسیله استعمار پیر به وجود آمد، عنوان کرد: کتمان حق و تحریف لفظی، معنوی و مصداقی حق در این تزویر استفاده شد.

اراکی با تاکید بر اینکه قدرت‌های تزویری، تحریفی و علیه حق از ابزارهای نرم استفاده می‌کنند، مطرح کرد: آنجایی که از ابزار سخت استفاده کنند نشان از ناکامی در جنگ نرم است و چیزی که در دوران اخیر مشاهده کردیم همین پدیده بوده است چراکه قدرت‌های استکباری با وجود قدرت‌های نرمی که در طول انقلاب دنبال می‌کردند به جنگ سخت نیز روی آوردند.

وی اظهار کرد: پدیده انقلاب اسلامی یک پدیده جدید بود و ما در انقلاب اسلامی به این موضوع می‌رسیم که از بزرگترین نعمت‌ها اهل‌بیت(ع) و کتاب قرآن است.

اراکی تصریح کرد: کاری که امام انجام دادند بعد از یک دوره طولانی تاریخ که حضرت علی(ع) از آن به‌عنوان دوره شب‌رویی یاد می‌کند یک پیروزی بزرگ، بازگشت حکومت علوی به عرصه زندگی و پایان شب‌رویی بزرگ بود؛ به دنبال این پیروزی بزرگ توطئه‌ها شدیدتر و عرصه جنگ نرم و سخت علیه انقلاب گسترش یافت.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از پیشتازی حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در عرصه‌های جنگ نرم و سخت یاد کرد و گفت: بنده از آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیر می‌کنم که در عرصه جنگ با تکفیر به‌عنوان یک پرچم‌دار قهرمان نقش‌آفرینی کرد و در این جنگ تمام عیار نرم علیه جبهه حق توانست با یک کار کلان مقابل تفکر تکفیر ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های الازهر مصر در دوران داعش در راستای محکومیت وهابیت متاثر از فعالیت‌ها و مکاتبات آیت‌الله مکارم شیرازی بوده است، اضافه کرد: امروز بعد از یک نهضت بزرگی که انجام گرفته و اثر داشته است به یک مرحله جدید وارد می‌‌شویم هر چند رسانه‌ها نمی‌توانند به این عرصه وارد شوند.

اراکی گفت: امروز در یک پیروزی بزرگ به سر می‌‌بریم اگر سلیمانی‌ها در عرصه جنگ سخت پیروز شدند، در ایران اسلامی نیز یک جنگ نرم بزرگ روی داد که به برکت خون شهدا در این جنگ نیز به پیروزی رسیدیم؛ حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در قم و نجف در این جنگ تمام عیار نرم به پیروزی بزرگی دست یافتند.

وی با بیان اینکه اکنون زمان پایان عمر وهابیت و آغاز عصر وحدت و همدلی در جهان اسلام است، افزود: امروز باید اعلام کنیم که عمر وهابیت به پایان رسیده است و دیگر با چیزی به عنوان یک وهابیت فعال و اثرگذار و همچنین تحریف‌گری که در عرصه‌های گوناگون به دنبال اظهار وجود باشد نداریم و امروز می‌توان گفت که سلاح وهابیت کند شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پیروزی‌های فعلی در عراق نشان از پیروزی‌های جمهوری اسلامی و در نتیجه مقاومت علیه استکبار جهانی است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16326
اخبار مرتبط

نظرات شما