فرانسه در مبارزه با جمهوری اسلامی از همه خبیث تر است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به پشتیبانی های نظامی فرانسه از دولت صدام در جنگ با ایران گفت: فرانسوی ها در مبارزه با دین، اسلام و جمهوری اسلامی از همه قدرتها خبیث تر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در همایش علمی تخصصی «چهل سال توطئه، چهل سال مقاومت» از سلسه نشستهای شنبه های انقلاب که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: ابتدای پیروزی انقلاب ۳۰ گروه در جهت تجزیه ایران فعالیت می کردند و جالب این بود که بعضی از آنها هم از سوی آمریکا، هم از سوی شوروی و هم از سوی برخی کشورهای مسلمان حمایت می شدند. 

وی اظهار داشت: با اینکه انقلاب اسلامی در دوران جنگ سرد رخ داد، اما دو ابرقدرت بر سر جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت داشتند. آمریکایی ها چون ایران را ژاندارم بی مزد و مواجب خود در منطقه و نگهبان تنگه هرمز که محل صادرات نفت خلیج فارس بود، می دانستند، با انقلاب اسلامی مخالف بودند. 

حسینیان گفت: کارتر با اینکه شعار حقوق بشر می داد حامی پهلوی بود و روزنامه پراودای شوروی هم می گفت که ما اجازه نمی دهیم ملّاها در ایران پیروز شوند و رادیو مسکو هم تصریح می کرد انقلاب اسلامی، انقلابی ارتجاعی است. 

وی با اشاره به مانع تراشی های برخی کشورهای مسلمان در برابر انقلاب اسلامی ادامه داد: نخست وزیر انگلیس در ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی گفت که اخلاقی نیست گاوی را که تا آخر دوشیده ایم، اکنون به حال خود رها کنیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به پشتیبانی های نظامی فرانسه از دولت صدام در جنگ با ایران گفت: فرانسوی ها در مبارزه با دین، اسلام و جمهوری اسلامی از همه قدرتها خبیث تر هستند. 

وی با یاداوری اینکه برخی گروههای تجزبه طلب همچون «خلق ترکمن» از همان روز ۲۲ بهمن شروع به تحرکات کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۱۰ منطقه ایران تجزیه طلبی آغاز شد. 

حسینیان با اشاره به اینکه مقر گروهک های تروریستی مانند «الاحوازیه» در اروپا قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی، شجره ریشه داری است که طوفانها، آن را تکان داد اما از جا درنیاورد، بلکه جمهوری اسلامی گروههای تجزیه طلب را یا وادار به تسلیم کرد و یا فراری داد. 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: زمانی که امام خمینی در خرداد ۴۲ حکومت را در اختیار نداشت، که ابرقدرتها را تحریک نکرد، بلکه این ابرقدرتها ذاتا از نهضت اسلامی می ترسیدند. یا در سال ۱۳۵۶ مبارزات مردمی ابرقدرتها را تحریک نکرد، بلکه این خود ابرقدرتها ابتدائا به مخالفت با انقلاب اسلامی برخاستند. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1652
اخبار مرتبط

نظرات شما