جدال فرنگی‌کار قم با رقبای ژاپنی، هندی و قزاق

فرنگی‌کار ملی‌پوش استان قم در مرحله مقدماتی پیکارهای 2020 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا با سه رقیب از کشورهای هند، ژاپن و قزاقستان هم‌گروه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از امروز در حالی آغاز می‌شود که برای قمی‌های علاقمند به ورزش و دوست‌داران رشته کشتی، حضور مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار شاخص و پرافتخار استان قم در این مسابقات از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

این در شرایطی است که رقابت‌های 2020 کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در کشور هند برگزار می‌شود و کشتی‌گیران در 10 وزن برای کسب سکوهای برتر و نشان‌های طلا، نقره و برنز در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک توکیو برابر یکدیگر به روی تشک می‌روند.

با برگزاری آیین قرعه کشی اوزان ده‌گانه این مسابقات، کشتی‌گیران از عصر امروز در شهر دهلی‌نو به میدان می‌روند، در حالی که در روز نخست مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم برگزار می‌شود و طبق برنامه نفرات برتر رقابت‌های پنج وزن نخست فرداشب مشخص می‌شوند اما رقابت در اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در وزن 82 کیلوگرم این مسابقات است که در آخرین روز بهمن‌ماه با حریفان خود روبه‌رو می‌شود، در شرایطی که هفت کشتی‌گیر در این وزن مدعی کسب رتبه‌های برتر و مدال هستند و ابراهیمی با سابقه چندین دوره حضور در پیکارهای آسیایی و جهانی یکی از شانس‌های کسب مدال به شمار می‌رود.

نفت کشتی‌گیر حاضر در این وزن ابتدا به شکل دوره‌ای و در دو گروه رقابت می‌کنند، در حالی که مهدی ابراهیمی در گروه اول با سینگ هارپرت از هندوستان، ساتوکی موکایی از ژاپن و یوگنی پولیوادوف از قزاقستان مسابقه خواهد داد و قمی‌ها منتظر بهترین عملکرد از این کشتی‌گیر با تجربه هستند.

ابراهیمی پیش از اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا، در جام بین‌المللی جهان‌پهلوان تختی حضور یافت و در وزن 82 کیلوگرم با شکست دادن تمامی رقبای خود روی سکوی نخست ایستاد تا نظر محمد بنا سرمربی تیم ملی را برای حضور در مسابقات قاره‌ای جلب کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16582
کلیدواژه: کشتی قم المپیک
اخبار مرتبط

نظرات شما