تاکید مراجع بر حضور پرشور در پای صندوق های رای

مراجع تقلید مردم را برای حضور در پای صندوق های رای در روز دوم اسفندماه دعوت و تاکید کردند: مردم با حضور پرشور و با بصیرت هم صلابت و اقتدار ایران را اثبات و هم فردی اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  نیاز جوامع به جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و بی نظمی، ایجاب می کند که عده ای به نمایندگی از سوی مردم، اداره امور کشور و تعیین چارچوب اداره آن را بر عهده بگیرند. در کشور های مدعی حکومت مردمی، این عده با حضور مردم و از طرف آنان انتخاب می شوند.
آنچه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن سرافرازیم، وجود مجلس با اقتدار، مشروع و مقبول و کارآمد است. مجلس عصاره و خانه ملت است. مجلس مظهر حکومت مردمی(مردم‌سالاری دینی) و اداره‌کننده حقیقی کشور است. مجلس شورای اسلامی جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و نیز مظهر خواسته‌های مردم درزمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است. با توجه به این مسائل و شرایط خاص امروز کشور می‌طلبد که مردم در انتخابات با بصیرت بالا حاضر شوند تا بتوانند افرادی اصلح و شایسته را روانه خانه ملت کنند تا آینده کشور روبه‌پیشرفت برود.

آیت الله نوری همدانی: مردم با بصیرت در انتخابات رای دهند
آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به اینکه مردم باید همه در این انتخابات شرکت کنند و با بصیرت رای بدهند، اظهار داشت: مردم باید در انتخابات به افرادی رای بدهند که دارای تدین، تعهد و سوابق انقلابی باشند، مردم انقلابی کشورمان باید براساس این شاخص‌ها در انتخابات، کاندیداها را انتخاب کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: دشمنان نظام همه تلاش خود را به کار می گیرند که انتخابات باشکوه برگزار نشده و مطابق میل آنها شرایط رقم بخورد و دراین راستا همه باید به میدان آمده تا انتخابات با شکوهی برگزار شود.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را نشانه مقبولیت نظام اسلامی دانست و بیان کرد: شرکت در انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است و مردم با حضور خود نشان می دهد به انتخابات که از مظاهر نظام است توجه لازم را دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید مردم با حضور حداکثری در سرنوشت خود اثرگذار باشند، افزود: مردم در انتخاب کاندیداها باید به مسائلی نظیر تعهد، تدین، آگاهی انقلابی، خدمتگزاری، دشمن شناسی و تخصص اهتمام داشته باشه و افراد اصلح به مجلس راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام از جمله آمریکا و صهیونیست‌ها از هر فرصتی علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: برخلاف خواست دشمنان نظامی اسلامی درایران شکل گرفته و این نظام تحول و بیداری در بین مظلومان و مستضعفان جهان ایجاد کرده است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ملت با حضور در انتخابات عظمت نظام اسلامی را به رخ دشمنان می کشند گفت: باید برای اینکه بیداری و هوشیاری خود را نشان دهیم حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.



آیت‌الله مکارم: با حضور پرشور در انتخابات صلابت ایران را اثبات کنیم
همچنین آیت الله مکارم شیرازی ضمن دعوت از همگان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، گفت: چشممان بر حقایق بسته نیست و مردم واقعا بابت گرانی و مسائل اقتصادی و جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات ازدواج و مسکن تحت‌فشار هستند؛ اما تاکید می‌کنیم که باید در خصوص انتخابات هوشیارانه عمل کرد.
وی ادامه داد: ما گرفتاری‌های مردم را می‌دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند.
این مرجع تقلید افزود: دشمنان به حضور و استقبال کمرنگ مردم از انتخابات دوم اسفندماه امید بسته‌اند؛ باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رای دشمن را ناکام و مایوس کنیم؛ اگر استقبال کم باشد، آن‌ها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که دشمنان سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند؛ اما اثر نکرد، گفت: بر همه لازم است که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و ان‌شاءالله نتیجه خوبی هم گرفته خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: بخشی از این مشکل ناشی از فشار و تحریم ظالمانه دشمن و هزینه استقلال کشور و بخش دیگر نیز ناشی از مشکل مدیریتی است؛ ما معتقدیم اگر مدیریت صحیح باشد بخش قابل‌توجهی از مشکلات حل می‌شود.

آیت الله سبحانی: شرکت درانتخابات از الزامات شرعی است
در خصوص این مسئله آیت الله سبحانی افزود: حفظ نظام برای ما اوجب واجبات است و عمل امروز، فردا و پس‌فردای ما مکمل راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌باشد.
وی ادامه داد: ‌برای این‌که دشمن را خار و سبک کنیم، همه مردم با آگاهی در انتخابات شرکت کنند، ما هم شرکت می‌کنیم.
این مرجع تقلید بیان داشت: آقایانی که مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته‌اند، به‌طور حتم ‌نقطه قوتی دارند و انشاءالله همه متدین و عاقل هستند.
وی تاکید کرد: مردم با تحقیقات کامل تلاش کنند به نامزدهایی که نقاط قوت بهتری دارند، ‌رای دهند.

 آیت‌الله علوی‌گرگانی: مشارکت در انتخابات وظیفه آحاد ملت است
در خصوص این مسئله آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس خانه ملت و خانه همه مردم است و حق همگان است، همان‌گونه که امام راحل تاکید کردند مجلس دارای اهمیت زیادی است. افراد معتقد و متدین و حامی ولایت فقیه باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس دو موضوع مهم و خطیر بر دوش است که ابتدا شرکت در انتخابات مجلس است و همگان باید مشارکت داشته باشند و مشارکت یک وظیفه است.



انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/16591
اخبار مرتبط

نظرات شما