۶۶۹ بازرس از آرای مردم قم صیانت می‌کنند/ رصد تخلفات انتخاباتی

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قم گفت: ۶۶۹ بازرس در شعب اخذ رأی بر روند و اجرای دقیق انتخابات در استان قم نظارت کرده و تخلفات احتمالی را رصد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات قم  اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در هیئت بازرسی پیشگیری مؤثر و منطقی از وقوع هرگونه تخلف است لذا بر همین اساس اقدام‌هایی در این خصوص تعریف شده که یکی از آن‌ها حضور یک بازرس از زمان آغاز رأی‌گیری تا شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه در هر شعبه رأی گیری است.

محسن بهشتی بیان کرد: بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات است و باید افرادی را به عنوان بازرس انتخاب کند که بی‌طرف و بر روند اجرای انتخابات کنترل و نظارت داشته باشند؛ هیئت بازرسی استان هم از نخستین لحظه‌ای که کاندیداها روند ثبت نام خود را آغاز کردند شروع به فعالیت کرده و تا بعد از انتخابات و شمارش آرا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: برای استان قم ۶۶۹ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است لذا ۶۶۹ بازرس هم بر روند اجرای انتخابات در شعب مختلف اخذ رأی نظارت دارند و هرگونه تخلفات احتمالی را رصد می‌کنند؛ بازرسان بر روند دقیق انتخابات و صیانت از آرای مردم به طور بی‌طرفانه فعالیت خواهند کرد.

معاون استاندار قم افزود: از این ۶۶۹ بازرس ۵۷۱ بازرس در شهر قم و ۹۸ بازرس هم در بخش‌های مختلف و دیگر شهرستان‌های استان نظارت و بازرسی دارند؛ هم‌چنین ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی و پشتیبانی هم بر برگزاری انتخابات در استان نظارت دارند تا انتخاباتی سالم و امنیت کامل در استان قم داشته باشیم.

رصد هرگونه تخلف توسط بازرسین

وی با اشاره به اینکه نظارت و رصد دقیق هرگونه تخلف احتمالی بر عهده بازرسین هیئت بازرسی است، بیان کرد: بازرسین بر نحوه اجرای انتخابات، عوامل اجرایی و هم‌چنین روند شمارش آرا و برگزاری مطلوب انتخابات در شعب اخذ رأی نظارت دقیق داشته و هرگونه تخلف را گزارش و رصد خواهند کرد.

بهشتی افزود: بعد از پایان روند رأی گیری بازرسین طبق فرمتی که به آن‌ها داده شده گزارشی از اقدامات خود را ارائه و مستندات خود را تکمیل و کد کنترلی را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: انتخاب بازرسین فرآیند خاصی را دارد و طبق قانون بازرسین طبق آیتم و شاخص‌هایی که مهم‌ترین آن داشتن مدرک کارشناسی، داشتن سوابق خوب و خوش نامی و هم‌چنین کارمند دولت بودن است انتخاب می‌شوند تا انتخابات در فضای کاملاً بی‌طرفانه برگزار و از آرای مردم حفاظت شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قم در پایان با اعلام شماره تلفن‌هایی برای گزارش تخلف در روند انتخابات، گفت: مردم و شهروندان هرگونه تخلف در روند اجرای انتخابات را به شماره‌های ۳۷۱۱۷۳۰۷ که برای فرمانداری است و ۳۷۱۱۷۳۹۸ شماره اختصاصی برای سایر شهرستان‌های قم و هم‌چنین دو شماره ۳۱۶۲۰۴۵۹ و ۳۱۶۲۰۳۹۵ که شماره اختصاصی هیئت بازرسی استانداری است و یا از طریق پیامک ۵۰۰۰۵۱۵۵۹۳۳۶ گزارش و اطلاع دهند.


انتهای پیام/
منبع:مهر
http://qomefarda.ir/16623
اخبار مرتبط

نظرات شما