جزئیات دومی مهرواره شعر «آفرینش» / ارسال بیش از 1700 اثر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: پس از ارسال فراخوان در مهرماه سال جاری، بیش از 1700 شعر از سوی یک هزار نفر از اعضای فعال انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به دومین مهرواره شعر «آفرینش» ارسال شد.

وی ادامه داد: انتخاب اولیه آثار توسط کارشناسان و مربیان ادبی استان‌ها صورت گرفت و تعداد 1052 اثر از سوی 530 عضو نوجوان و ارشد کانون به دبیرخانه مهرواره در تهران راه یافت.

زمردیان افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه توسط هیأت انتخاب نهایی آثار مورد بررسی قرار گرفتند و بر این اساس در بخش شعر کلاسیک با حضور غلامرضا طریقی، محمدسعید میرزایی و زهیر توکلی و همچنین در گروه شعر آزاد با حضور مصطفی علی‌پور، لیلا کردبچه و مهدی مظفری ساوجی، تعداد 90 نفر از اعضای شرکت‌کننده در فراخوان شامل 67 دختر و 23 پسر بدون رتبه بندی، شایسته حضور در مرحله نهایی دومین مهرواره شعر آفرینش شناخته شدند.

وی گفت: در روزهای برگزاری مرحله نهایی این مهرواره، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوعی همچون نشست‌های خوانش آثار و نقد شعر، کارگاه‌های تخصصی شعر، دیدار اعضای برگزیده با شاعران برجسته کشور، انتشار کتاب آثار برگزیده و ... دو شب نیز مراسم «ضیافت شعر» برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توضیح این مراسم افزود: شب‌های هفتم و هشتم اسفند، شاعران جوان شناخته شده و همچنین چهره‌های شاخص عرصه شعر با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون، شعرخوانی می‌کنند و ضیافت شعر در این دو شب برپاست.

وی یادآور شد: در حال حاضر 88 انجمن ادبی ویژه نوجوانان و اعضای ارشد در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور فعال است.

به گزارش فارس، دومین مهرواره شعر «آفرینش» 7 تا 9 اسفند 1398 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16688
اخبار مرتبط

نظرات شما