اعلام آمادگی بسیج دانشجویی و بسیجیان دانشگاه‌های پزشکی برای مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسین عباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره انتشار اخباری درباره شیوع ویروس کرونا گفت: بروز و شیوع بیماری‌های عفونی تنفسی در بازه های زمانی مختلف، خصوصا در فصول سرد سال اتفاق می افتد. اما این ویروس به علت سرعت انتقال و البته دوره نهفتگی نسبتا بالا و احتمال مرگ آوری سر و صدای زیادی به پا کرده است. 

وی ادامه داد: بخشی از این نگرانی عمومی به جا و شاید لازم است برای آنکه مردم پیشگیری را جدی‌تر گرفته و از انتقال ویروس جلوگیری شود. اما حفظ آرامش خصوصا بین مردم بسیار لازم و ضروری است. اضطراب و ترس عمومی علاوه بر آنکه باعث ناآرامی روانی و اجتماعی آسیب زا می‌شود، از نظر طبی هم باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد شده و آن‌ها را مستعد بیماری می کند. پس در هر صورت حفظ آرامش آگاهانه برای مردم لازم و ضروریست.

عباسی تصریح کرد: در این بین فعالیت های مسئولین مربوطه به خصوص مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است. طبق اطلاعات بنده، به حمد الله مسئولین وزرات بهداشت در این زمینه با هوشیاری و همت کافی وضعیت را تحت نظر داشته و تدابیر لازم را به کار می گیرند.

وی ادامه داد: وزرات بهداشت جمهوری اسلامی ایران در موارد قبلی که بعضا از ویروس فعلی خطرناک تر بوده مدیریت خوبی داشته است. ان شاءالله در موضوع ویروس کرونا هم با کمترین آسیب و به بهترین شکل وضعیت کنترل خواهدشد. اعتماد و همکاری مردم با مسئولین امر در این خصوص بسیار راهگشاست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیج دانشجویی مانند همیشه آمادگی خود را جهت کمک به حل این مشکل اعلام می‌کند و در این زمینه حاضر به همکاری در سطوح مختلف است.

وی تاکید کرد: از آن جمله تدابیری برای کمک در بحث آموزش عمومی، بهداشت محیط، غربالگری موارد مشکوک و حتی اقدامات درمانی اندیشیده شده است و در این زمینه تابع وزارت بهداشت عمل می شود.

عباسی تاکید کرد: بنده به عنوان یک پزشک و دانشجوی طب سنتی ایرانی عرض می کنم که در طب غنی ایرانی تدابیر پیشگیرانه و حتی درمانی خوب و قابل توجهی برای چنین شرایطی وجود دارد. در این زمینه می توان هوشمندانه از طب های مکمل، به خصوص طب سنتی ایرانی که علاوه بر مباحث علمی و طبی، اثر فرهنگی و اجتماعی هم دارد، در کنار تدابیر طب رایج بهره برد.

وی گفت: چیزی که مردم باید دقت کنند این است که افرادی بدون صلاحیت و علم کافی به عناوین جعلی از اعتقادات آن ها به طب سنتی ایرانی و اسلام استفاده نکنند که خدایی ناکرده در این بین آسیبی متوجه آن ها نشود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16722
اخبار مرتبط

نظرات شما