قم فردا گزارش می دهد؛

زندگی در قم جریان دارد/ مردم قم به امور روزانه خود می‌پردازند

بررسی‌های میدانی در سطح شهر قم نشان از آن دارد که مردم قم با رعایت نکات بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و دستکش به امور روزانه خود می‌پردازند و زندگی در شهر جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهر قم نزدیک به یک هفته است که درگیر بیماری کرونا است اخبار ضد و نقیض در این یک هفته در خصوص بیماری کرونا شاید بیشتر از خود کرونا در میان مردم قم ناراحتی ایجاد کرده است.

البته رعایت نکات بهداشتی همواره مورد تأکید است و رعایت بهداشت در چنین مواقعی بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد اما ایجاد رعب و وحشت توسط عده ای در فضای رسانه ای و مجازی نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه باعث وحشت خانواده ها می شود.

بررسی های میدانی در سطح شهر قم نشان از آن دارد که مردم قم با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش به امور روزانه خود نیز می پردازند و زندگی در شهر جریان دارد.

یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: از انتشار خبرهایی که باعث نگرانی می شود واقعاً دل زده شده ام رعایت نکات بهداشتی می تواند شهروندان را از هر بیماری مصون بدارد البته مسئولان به دلیل سو مدیریت باعث شدند ماسک مورد نیاز مردم به دست دلالان بیفتد.

وی گفت: من برای انجام کارهای روزانه با رعایت نکات بهداشتی بدون ترس بیرون از خانه آمده ام خرید نان، انجام امور بانکی و اداری از جمله کارهایی است که در این چند روز انجام دادم.

زندگی در قم جریان دارد

حمدلو شهروند قمی گفت: رسانه ها گاهی چنان بزرگ نمایی می کنند که اگر در قم زندگی نمی کردم تصور می کردم واقعاً شهر قم در خاموشی فرو رفته آشنایان از شهرهای دیگر تماس می گیرند و تصور می کنند همه مردم قم در قرنطینه هستند، درست است باید نکات بهداشتی و ایمنی اطلاع رسانی و رعایت شود اما نباید از حد آن تجاوز کرد و فکر مردم را مشغول کرد.

این شهروند قمی افزود: بهترین کاری که مسئولان می توانند انجام دهند کنترل توزیع ماسک و الکل و دیگر مواد ضدعفونی کننده است حتی اگر ماسک تأثیر چندانی در جلوگیری از ابتلا به کرونا نداشته باشد توزیع گسترده آن باعث کاهش بار روانی ایجاد شده روی مردم می شود.

مسئولان قم برای ایجاد آرامش و کاهش استرس و نگرانی خانواده ها و جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا و آنفلوانزا دست به اقداماتی زدند.

مدارس و دانشگاه ها و حوزه های قم تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد، حسب دستور دادستان مرکز استان قم جلسه فوری با حضور معاون دادستان، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن ، سازمان مدیریت بحران، سازمان تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تشکیل و مقرر شد با توجّه به کشف بیش از هفت‌صد هزار ماسک احتکار شده از افراد سودجو، تمامی ماسک‌ها در 32 داروخانه سطح شهر با قیمت هر عدد پانصد تومان در اختیار شهروندان قرار گیرد و تیم بازرسی با حضور نماینده دادستان، به‌صورت شبانه روزی نظارت لازم را بر توزیع ماسک‌ها به عمل آورند.

در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در قم، ناوگان اتوبوسرانی قم هر شب پس از پایان سرویس‌دهی ضدعفونی می‌شود. ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی سالن انتظار وآبخوری های ورنگ کاری درب سرویس های بهداشتی سازمان پایانه های مسافربری استان قم هر روز انجام می شود.

بر اساس مصوبه شورای تأمین استان و شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان قم، کلیه اماکن ورزشی دولتی و بخش خصوصی، برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی، مسابقات و ..... تا پایان هفته جاری تعطیل می باشد.

همچنین با توجه به نگرانی مردم  در خصوص مصرف روزانه نان عضو کمیته کشوری آنفولانزا با تأکید بر اینکه مردم نگرانی در مصرف نان نداشته باشند گفت: حرارت می‌ تواند ویروس را از بین ببرد به همین دلیل مردم   بدون نگرانی به شرطی که بدون واسطه نان را از نانوایی خریداری کنند، اقدام به تهیه و مصرف نان کنند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/16736
اخبار مرتبط

نظرات شما