آیت الله فقیهی:

روایات امام محمدباقر(ع) برای بازسازی تمدن اسلامی مورد توجه قرار گیرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احکام و معارف دین در دوران امام باقر(ع) به جامعه معرفی شد، گفت: باید روایات امام محمدباقر(ع) برای بازسازی تمدن اسلامی مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام محمدباقر(ع)، اظهار داشت: از نظر اسلامی امام محمد باقر(ع) یکی از امامانی است که فرصت زیادی پیدا کردند تا بتوانند معارف دین و احکام اسلام را به جامعه معرفی کنند.

وی ادامه داد: بیشتر روایات ما از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و احکام فقهی است و روایات بسیاری از ایشان وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تمام کتاب های ما سرشار از معارف و احکام این امام است و علما به این مسئله اعتراف دارند که ما از امام باقر و امام صادق(ع) این احکام را بدست آورده ایم.

وی در ادامه با اشاره به مسئله بازسازی تمدن اسلامی در دوران این امام خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی که امروز مورد تاکید است در روایات امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) وجود دارد، باید مورد توجه بیشتر حوزویان ودانشگاهیان قرار بگیرد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/16779
اخبار مرتبط

نظرات شما