رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم در گفتگو با قم فردا:

مردم هر آب گرفتگی در قم را اطلاع دهند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم با اشاره به اینکه مردم در خصوص آب‌گرفتگی معابر از شهرداری مطالبه داشته باشند گفت: نباید در شهر قم آب‌گرفتگی داشته باشیم زیرا میزان بارندگی قم نسبت به شهرهای مرطوب پایین‌تر است.

 روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم تلاش های بسیار زیادی در خصوص زه کشی‌های چاه های جذبی و نهرها و جدول هایی که در سطح شهر وجود داشت کرد تا شهرداری اهتمام بیشتری نسبت به این ها داشته باشد، سالانه هزینه های قابل توجهی برای این لایروبی ها در نظر گرفته شده است زیرا پیگیری اعضای کمیسیون عمران شورای شهر قم بر این مسئله بود که علاج واقعه قبل از وقوع انجام شود.

امراللهی افزود: آب گرفتگی در سطح شهر قم نباید اتفاق بیفتد تا بعد از آن حوزه خدمات شهرداری به فکر رفع آب گرفتگی بیفتد از مردم درخواست داریم هر مورد آب گرفتگی در سطح شهر مشاهده کردند مستقیماً به کمیسیون عمران شورای شهر قم نامه بنویسند و تحویل شورا شهر بدهند نقطه و محل آب گرفتگی را به ما اعلام کنند ، شخصاً مسئله را پیگیری می کنم تا ان شالله طی یک سال آینده این مشکل را رفع کنیم تا سال‌های آینده اصلاً در آن نقطه آب گرفتگی نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای  اسلامی شهر  قم خاطرنشان کرد: ما دائماً از مناطق شهرداری قم گزارش دریافت می کنیم که مشکلاتی وجود ندارد و آب گرفتگی ها رفع شده است البته کارهای خوبی انجام شده است اما همان نقاط باقی مانده را هم مردم به شورا اطلاع دهند تا شخصاً پیگیری کنم تا به هر صورت در بودجه عمرانی این مسئله را  پیش بینی کنیم اکنون فصل بودجه است و بهترین فرصت است تا مردم آسیب های مناطق را اعلام  کنند.

وی گفت: مشکل آب گرفتگی در قم باید حل شود با زه کشی، نهر و یا چاه جذبی و یا هر راه حل دیگری که وجود دارد آب گرفتگی در قم چیزی نیست که قابل رفع نباشد نباید در شهر قم آب گرفتگی داشته باشیم زیرا میزان بارندگی قم نسبت به شهرهای مرطوب پایین تر است پس آب گرفتگی در قم با این میزان بارندگی معقول نیست.

امراللهی گفت: اکنون که بارندگی ها آغاز شده  مردم سریعاً هر نوع آب گرفتگی را با 137 در میان بگذارند و اجازه ندهند تا آب گرفتگی ها شدید شود و شهرداری هم باید خیلی سریع اقدام به رفع آب گرفتگی کند باید مشکل آب گرفتگی برای همیشه در سطح شهر قم حل شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقلشورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که  آب گرفتگی به علت پروژه های عمرانی در منطقه نیروگاه را چه باید کرد؟ گفت: مسئله پروژه های عمرانی فرق می کند مردم این مسئله را نیز به 137 اطلاع دهند و کارگاه آن پروژه آب گرفتگی را پیگیری کند تا خسارت بیشتری وارد نشود هدف ما این است که اصلاً خسارتی رخ ندهد.

 وی ادامه داد: مردم در خصوص آب گرفتگی معابر از شهرداری مطالبه داشته باشند و اگر از این طریق به جایی نرسیدند به کمیسیون عمران و حمل و نقل درون شهری شورای اسلامی شهر قم مراجعه کنند تا آن را پیگیری کنیم، البته فقط محدوده پردیسان به دلیل مناسب نبودن خاک آن برای ایجاد چاه جذبی مورد خاص است اما در سطح شهر قم نباید هیچ آب‌گرفتگی وجود داشته باشد.



انتهای پیام/171
http://qomefarda.ir/16781
اخبار مرتبط

نظرات شما