توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده رایگان میان مردم

مسئول قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از تولید و توزیع بیش از 100 هزار ماسک و تعداد قابل توجهی ژل ضدعفونی کننده به صورت هفتگی در میان مردم قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی رحمانی  طی سخنانی اظهار کرد: گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم قرار بود عید نوروز 1399 برای خدمت به سیل‌زدگان به سیستان و بلوچستان اعزام شود اما با توجه به شیوع کرونا تصمیم گرفتیم تا فعالیت خود را در استان قم دنبال کنیم که در این راستا تولید محتوا برای افزایش آگاهی و آرامش مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: تولید محتوا به زبان مردمی با منشأ ترکیبی از مقالات سازمان جهانی و تجربیات پزشکان درگیر با موضوع کرونا در قم انجام شده و در اختیار سایر مردم کشور قرار داده شده است.

مسئول قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در قم یاد کرد و گفت: نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قم امروز در سازمان بسیج دانشجویی استان گردهم آمده و راهکارهای عملیاتی را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در حوزه تولید محتوا کار خود را به صورت مشخص دنبال کرده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا هفته‌ای 100 هزار ماسک را تولید و در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

رحمانی از تولید ژل ضدعفونی کننده و توزیع رایگان در میان مردم توسط دانشجویان بسیجی یاد کرد و گفت: نیروی انسانی بسیج آماده است تا مشارکت لازم را با نیروهای بهداشتی و درمانی داشته باشد و در صورت حمایت می‌تواند به تولید کیت تشخیص کرونا نیز اقدام کند.

وی به تولید نرم‌افزاری به همت دانشگاه علوم پزشکی قم برای پاسخ‌گویی به سئوالات مرتبط با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا مشارکت لازم را در تهیه و ارائه این نرم‌افزار داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد دنبال خواهد شد، گفت: بنرها و تراکت‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر توزیع خواهد شد.

مسئول قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: در این قرارگاه فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود که دانشجویان، پزشکان و عموم مردم می‌توانند در این فعالیت‌ها مشارکت کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16849
اخبار مرتبط

نظرات شما