ال کلاسیکو/ رئال مادرید - بارسلونا/ ۹۰ دقیقه هیجان تماشای جنگ ستارگان برای فراموشی نبرد با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در مهم‌ترین دیدار این هفته لیگ‌های معتبر اروپایی امشب (یکشنبه) به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی نخستین مصاف ۲ تیم در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و قرار است ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبانی آن را بر عهده داشته باشد. تقابل این ۲ تیم تنها به رویارویی ستارگان یا قطب‌های فوتبال جهان خلاصه نمی‌شود. این جدال جذاب ریشه‌های هم در تاریخ دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مناقشات سیاسی و ... اشاره کرد.

پیش از این گفته شده بود احتمال دارد مسابقات لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شود، اما نه تنها دیدار ال کلاسیکو لغو نشد بلکه قرار است این بازی با حضور هواداران ۲ تیم برگزار شود.

دیدار تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال و مادرید که قرار است فردا شب در مادرید برگزار شود دویست و هفتاد و هفتمین مصاف تاریخ ۲ تیم در چارچوب رقابت‌های مختلف اعم از دوستانه، رسمی، لالیگا، جام حذفی، سوپر جام و لیگ قهرمانان اروپا است.

ریشه‌های تاریخی

یکی از دلایل اختلاف میان ۲ باشگاه به دلیل واقع شدن آن‌ها در ۲ شهر بزرگ اسپانیا و مناطقی است که از دیر باز با هم اختلاف سیاسی داشته اند. رئالی‌ها در منطقه کاستیا و بارسایی‌ها در منطقه کاتالونیا هستند. تفاوت منطقه ای میان این ۲ تیم هم تاثیر گذاشته است. تا جایی که در زمان حکمرانی ژنرال فرانکو در اسپانیا و رقم خوردن اتفاقات خاص سیاسی مخالفان او تنها راه مخالفت با او را در حمایت از بارسلونا می‌دیدند.

حضور ابر ستارگان فوتبال جهان در این ۲ باشگاه و کسب نتایج فوق العاده هر ۲ تیم در سال‌های گذشته توجه‌ زیادی را از سراسر جهان به این دیدار جلب کرده است.

تاریخچه بازی‌ها

نخستین دیدار ۲ تیم در سال ۱۹۰۲ انجام شد. در آن بازی تیم فوتبال بارسلونا موفق شد با نتیجه ۳ -۱ پیروز شود و نخستین برنده ال کلاسیکو لقب بگیرد. در مجموع ۲۷۶ بازی برگزار شده و بارسلونا و رئال ۲۴۳ دیدار به صورت رسمی به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن ۹۶ برد برای بارسلونا، ۹۵ برد برای رئال مادرید و ۵۲ تساوی بوده است. جالب اینجا است که این آمار تا چندی پیش به سود کهکشانی‌ها بود.

آبی اناری پوشان در مجموع ۲۷۶ بازی رسمی و غیر رسمی ۱۱۵ مرتبه برنده شده اند و رئالی‌ها تنها به ۹۹ برد دست یافته اند. همچنین تعداد تساوی‌ها ۲ تیم هم ۶۲ است. آخرین دیدار ۲ تیم که در دور رفت همین فصل لالیگا انجام شد با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

پرگل‌ترین دیدار‌

پرگل‌ترین بازی ال کلاسیکو و پرگل‌ترین برد رئال مادرید به سال ۱۹۴۳ باز می‌گردد که تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد با نتیجه ۱۱ - ۱ برنده شود.

پرگل‌ترین ال کلاسیکو‌ها:

  • رئال مادرید ۱۱ - بارسلونا ۱
  • رئال مادرید ۸ - بارسلونا ۲
  • بارسلونا ۷ - رئال مادرید ۲
  • رئال مادرید ۶ - بارسلونا ۱
  • بارسلونا ۵ - رئال مادرید ۰
  • بارسلونا ۵ - رئال مادرید ۰
  • رئال مادرید ۵ - بارسلونا ۰
  • بارسلونا ۵ - رئال مادرید ۰
  • بارسلونا ۵ - رئال مادرید ۰
  • رئال مادرید ۵ - بارسلونا ۰
  • بارسلونا ۵ - رئال مادرید ۰

بازیکنان مشترک

۲  تیم همواره در سال‌های گذشته بازیکنانی هم داشته اند که به صورت مشترک در هر ۲ تیم بازی کرده اند. از سرشناس‌ترین آن‌ها می‌توان به لوئیس فیگو، رونالدو و ساموئل اتوئو اشاره کرد که در هر ۲ تیم بازی کرده اند. البته این اتفاق مدتی است که دیگر رخ نداده است.

ال کلاسیکو حساس و نفسگیر

این ال کلاسیکو شرایط خاص تری دارد، زیرا ۲ تیم فاصله اندکی با هم دارند و از ابتدای فصل هم شانه به شانه برای صدرنشینی تلاش کرده اند. بارسلونا با ۵۵ و رئال مادرید با ۵۳ امتیاز تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی هستند.

مصدومان و غایبان

۲ تیم از ابتدای فصل با مصدومان و محرومان زیادی رو به رو بوده اند. ادن هازارد، مارکو آسنسیو، ماریانو دیاز به دلیل مصدومیت در این بازی برای رئال نمی‌توانند به میدان بروند. رودیگو هم به دلیل دریافت کارت قرمز محروم است. پیکه، یوردی آلبا، لوئیس سوارز، عثمان دمبله و سرجیو روبرتو غایبان بارسلونا هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16964
اخبار مرتبط

نظرات شما