دستگاه دیپلماسی از ظرفیت قوانین بین‌المللی و سایر کشورها برای حمایت از مسلمانان هند استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجّت‌الاسلام سیّدمحمّدصادق کاظمی، سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به حملات وحشیانه به مسلمانان هندی از سوی هندوهای افراطی و سکوت دولت این کشور گفت: ماجرای هند ماجرای امروز و دیروز نیست. قبل‌تر هم در کشمیر، شاهد اتفاقات فجیعی بودیم، امّا امروز در مناطق اصلی‌تر هند این حوادث رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه دیپلماسی ما پیش از این راهکاری را برای مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از قبیل اتفاقات هند ارائه می‌کرد، این مشکلات حل می‌شد.

کاظمی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته و دولت فعلی، راهکارهایی برای حل مشکلاتی از قبیل مشکل مسلمانان هند، پیگیری شده است، گفت: اینکه این راهکارها به سرانجام نرسیده است، نشان می‌دهد که دستگاه دیپلماسی ما، قدری جدی تر و قوی تر باید وارد شود.

سخنگوی جمعیت رهپویان با بیان اینکه ماجرای آزار و اذیت مسلمانان هند باید ریشه‌ای حل شود، تصریح کرد: اینکه حقوق مسلمانان در هند چطور باشد و چطور متناسب با حقوق اقلیت‌های مذهبی به رسمیت شناخته شود، موضوعی است که باید حل شود.

کاظمی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید برنامه مدون و جامعی را ارئه کند و در آن بر حقوق شهروندان هندی مسلمان تأکید کند.

وی با بیان اینکه مطالبه ما از دستگاه دیپلماسی این است که حتماً ماجرای هند را پیگیری کند،‌ تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی می‌تواند از ظرفیت‌های متعدد و متکثری که در عرصه بین‌الملل وجود دارد استفاده کند.

کاظمی، قوانین بین‌المللی و ظرفیت‌های سایر کشورها را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که به نفع مسلمانان هند می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.

سخنگوی جمعیت رهپویان تصریح کرد: ما دستگاه دیپلماسی را متهم نمی‌کنیم بلکه خواستار این هستیم که جدی‌تر و با توان بیشتر، ماجرای مسلمانان هند را پیگیر کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17038
اخبار مرتبط

نظرات شما