مسئول قرارگاه جهادگران سلامت مطرح کرد:

مجاهدت پرستاران و پزشکان در بیمارستان ها/فعالیت 700طلبه در قرارگاه جهادگران سلامت جهت خدمت رسانی

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت با اشاره به اینکه پرستاران و پزشکان مجاهدان در حال فعالیت هستند، گفت: 700طلبه در قرارگاه جهادگران سلامت جهت خدمت رسانی فعالیت می کنند .

حجت الاسلام کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله اعلام آمادگی طلاب برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: تشکیل این قرارگاه از اعلام آمادگی گروه های خودجوش طلبگی بود.
وی ادامه داد: این قرارگاه با هدف پیشگیری و پخش اقلام بهداشتی، همراه بیمار و کمک به تیم پزشکی بیمارستان، سرکشی از بیماران مرخص شده و منازل پرسنل و... شکل گرفت.
مسئول قرارگاه جهادگران سلامت اضافه کرد: حدود 700 نفر از طلاب برای خدمت رسانی در حال فعالیت هستند، این طلاب ممکن است یک شیفت در بیمارستان باشند و در شیفت های دیگر به سرکشی از منازل، خرید مایحتاج سالمندان و بیماران و توزیع اقلام بهداشتی مشغول باشند.
وی ابراز داشت: از این تعداد 200نفر در بیمارستان های فرقانی و کامکار مشغول فعالیت هستند و از امروز هم 30نفر به بیمارستان امام رضا(ع) برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام کاظم زاده خاطرنشان کرد: طلاب در بیمارستان در واقع همراه بیمار هستند و کارهای روتین بیماران را انجام می دهند و چون تخصصی ندارند نمی توانند کار تخصصی پرستاری انجام نمی دهند.
وی اضافه کرد: فعالیت طلبه ها در بیمارستان بسیار سنگین است و ما به هر طلبه 15بیمار اختصاص داده ایم تا اقدامات روتین آن‌ها را انجام دهند و با گفتگویی که با بیماران و پرسنل انجام می دهند روحیه آنها حفظ شود.
مسئول قرارگاه جهادگران سلامت گفت: چند نوبت بحث توزیع و بسته بندی اقلام بهداشتی انجام شده است که این فعالیت توسط بسیج و سپاه انجام می گیرد که طلاب هم در این زمینه به آن‌ها کمک می کنند.
وی ادامه داد: تاکنون حدود 400طلبه هم در این فعالیت حضور داشته اند  و عمدتا هم در بحث توزیع فعالیت دارند.
حجت الاسلام کاظم زاده با اشاره به پویش پیک مهربانی، گفت: در این پویش جوانانی که می توانند خرید افراد مسن را انجام دهند از طریق ائمه جماعات و یا بسیج محلات معرفی می شوند تا خرید کسانی که کهولت سن و یا بیمار هستند را انجام دهند.
وی تاکید کرد: از امروز هم سرکشی از منازل پرسنل و حضور در بهشت معصومه(س) برای عرض تسلیت به خانواده های داغ دیده را خواهیم داشت.
مسئول قرارگاه جهادگران سلامت ادامه داد: این فعالیت از بیمارستان فرقانی شروع شد که بازخورد بسیار خوبی در بین بیماران و در بین پرسنل داشت و خود طلبه ها هم احساس کردند که در حال برداشتن باری از دوش پرسنل هستند.
وی اضافه کرد: در ادامه عوامل بیمارستان کامکار در خواست طلبه همراه بیمار را داشتند و طلاب در این بیمارستان هم حاضر شدند.
حجت الاسلام کاظم زاده افزود: پرستاران و پزشکان مجاهدان در حال فعالیت هستند و از روحیه بالای برخوردارند.
انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/17082
اخبار مرتبط

نظرات شما