ماسک هست ولی کجاست؟

نبود نظارت مناسب بر عرضه و فروش مواد ضدعفونی در شهر

این روزها با وجود شیوع ویروس کرونا مردم با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی مواجه شده اند که البته کمبود نیست و برخی سودجویان با احتکار و گران فروشی به دنبال سود بیشتر هستند که باید نظارت ها بر عرضه و فروش بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چند هفته‌ای است استان قم درگیر شیوع بیماری کرونا ویروس است و برای مقابله با این بیماری تاکنون بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و بیمارستان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) آماده پذیرش بیماران شده اند و البته بیمارستان سیار سپاه و چندین کانکس سلامت در مناطق مختلف استان برای تشخیص بیماری ایجاد و راه اندازی شده است.
استان قم یکی از استان هایی است که از ابتدا شروع بیماری درگیر آن بود و مردم برای تهیه ماسک و ژل ضدعفونی به داروخانه ها مراجعه می کردند اما کمتر کسی بود که بتواند ماسک و ژل ضد عفونی تهیه کند.
از طرفی هر روز از طریق فضای مجازی، کرونا هراسی به مردم منتقل می شد و همین مسئله موجب شد تا مردم برای خرید ماسک و کالای ضدعفونی به داروخانه ها مراجعات بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر هم عده ای از خدا بی خبر در این زمان حساس اقدام به سودجویی بیشتر کردند و با احتکار ماسک و... در حال تلاش برای کسب سود بیشتر هستند.
با تمام این مسائل سخن ما روی احتکار  و یا تولید ماسک و.... نیست بلکه سخن ما روی این موضوع است که هر روز خبر از کشف و ضبط فلان تعداد ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی و... منتشر می شود و یا اعلام می شود که در فلان ساعت در داروخانه های سطح شهر ماسک و دستکش توزیع خواهد شد.
همچنین مسئولین بهداشت کشور و استان هم از توزیع چندهزار ماسک و دستکش بین داروخانه ها در صدا و سیما خبر می دهند اما وقتی به داروخانه ها مراجع می کنید قبل از هر سوالی با تابلو«ماسک نداریم لطفا سوال نکنید» مواجه می شویم. حال اینجا این سوال پیش می آید که واقعا این ماسک ها و وسایل ضدعفونی کجا می رود؟چرا در این زمان حساس باید وزیر بهداشت اعلام کند که پرستاران و پزشکان ما با کمبود ماسک و لباس مواجه هستند؟چرا بر عرضه و فروش ماسک و مواد ضدعفونی هیچ کسی نظارت نمی کند؟ چرا..
از طرفی در بین این اخبار خبری در صدا و سیما و یا شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که فلان خیّر چند هزار ماسک بصورت رایگان و یا با قیمت بسیار پایین بین مردم توزیع کرد. شاید اولین چیزی که به زبان شما بیایید این باشد که خدا پدر و مادر او را بیامرزد ولی سوال مهمتر این است که این فرد از کجا این همه ماسک و... را بدست آورده و در بین مردم رایگان توزیع می کند.
در هر حال امیدواریم مسئولین استان بر نظارت همیشگی خود اندکی بیافزایند تا محتکران و افراد سود جو را به دام بیاندازند و امروز که نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با این بیماری نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود را در بازار فراهم کنند تا مردم در صورت مراجعه به داروخانه ها با دست خالی از آن خارج نشوند و از طرفی هم بتوانند هرچه سریعتر این بیماری را از شهر ریشه کن کنند.

حسن حیدری
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17121
اخبار مرتبط

نظرات شما