عضو خبرگان رهبری:

استکبارستیزی و ساده‌زیستی در سیره و زندگی حضرت علی (ع) موج می‌زند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی عضو خبرگان رهبری با اشاره به الگو بودن زندگی حضرت علی (ع) برای همه مسلمانان گفت: استکبارستیزی و ساده‌زیستی در سیره وزندگی ایشان موج می‌زند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام علی (ع) به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: هر چه قدر بشر جلوتر می‌رود به این نکته مهم می‌رسد که الگویی بهتر از امام علی (ع) برای بشریت وجود ندارد.

وی ادامه داد: همین چند سال پیش بود که نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در به‌عنوان یک سند عدالت‌طلبی و انسان‌دوستی در کمیسیون‌های سازمان ملل به تأیید رسید، این نشان می‌دهد که بشر امروزی به چه اندازه نیازمند الگو و راهنما است و چه شخصی بهتر از حضرت امیر می‌تواند این‌چنین چراغ راه و روشن گر مسیر باشد.

اسلامی سیره و روش زندگی امام علی (ع) را موردتوجه قرارداد و گفت: در روایت‌ها آمده است که روزی امام علی (ع) از قنبر می‌خواهد که با 12 درهم به بازار برود و برای خودش و حضرت دو پیراهن تهیه کند، قنبر پیراهن بهتر و مناسب‌تری به قیمت 8 درهم برای امام می‌خرد و یک پیراهن ارزان‌تر به قیمت 4 درهم را برای خودش می‌خرد و زمانی که خدمت مولایش می‌رسد هر دو پیراهن‌ را نشان می‌دهد، در کمال تعجب امام علی (ع) پیراهن بهتر را به قنبر که غلامش هست می‌دهد و می‌فرماید: تو جوان‌تر هستی و باید پیراهن بهتری بر تن داشته باشی.

وی ادامه داد: این سیره و روشی است که باید در جهان الگو شود نه این‌که برخی افراد که امروز متأسفانه به‌عنوان الگو برای جوانان قرار می‌گیرند درحالی‌که بویی از انسانیت نبرده‌اند.
اسلامی به ویژگی‌های امام اول شیعیان نیز اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی و ساده‌زیستی دو ویژگی اصلی ایشان بود و تا آخرین روزهایی که در قید حیات بود ساده‌زیست بود و از مسیر الهی خارج نشد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17224
اخبار مرتبط

نظرات شما