بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد در محکومیت کشتار مسلمانان هند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طب بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَرِهِم بِغَیرِ حَقٍ إِلا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاس بَعْضهُم بِبَعْضٍ لَهُدِّمَت صوَمِعُ وَ بِیَعٌ وَ صلَوَتٌ وَ مَسجِدُ یُذْکرُ فِیهَا اسمُ اللَّهِ کثِیراً وَ لَیَنصرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِىُّ عَزِیزٌ» (آیه‌ی ۴۰ سوره‌ی مبارکه‌ی حج).

رصد تحولات ده سال گذشته سرزمین هندوستان با وجود بیش از دویست میلیون مسلمان، آینده خطرناکی را با به قدرت رسیدن حزب بی.جی.پی-حزب هنودهای افراطی- برای مسلمانان پیش بینی می کرد.

این حزب برای رسیدن به قدرت، شعارهای هندوهای افراطی را در تبلیغات انتخاباتی خود منتشر کرد و با روی کار آمدن «ناراندرا مودی» که زمانی به عنوان سروزیر ایالت گُجرات، که روابط زیادی با رژیم صهیونیستی داشت و سابقه مشخصی در اسلام ستیزی از خود بجاگذاشته بود، راه را برای اقدامات خشونت بار بیشتر باز کرد.

دولت با حمایت قانونی از مطالبات هندوهای افراطی، قانون جدیدی در مجلس به تصویب رساند و اثبات احراز هویت کلیه کسانیکه بعد از 1988 مهاجرت کرده اند را مطالبه کرد. این قانون با اصلاح بعدی، با تسامح نسبت به مذاهب دیگر، تنها احراز هویت را برای مسلمانان تصویب کرد و عملا آنها را تحت فشار شدید قرار داد.

از سوی دیگر کشور پر جمعیت هند با برکشیدن قدرت اقتصادی چین، امروزه توسط امریکا به ابزاری برای موازنه چین اهمیت دو چندان یافته است و از زمان اوباما روابط تجاری دو کشور و سفرهای رسمی ارتقای ویژه پیدا کرد.

ارتقای این نوع روابط تجاری و نظامی، بدون امتیازهای مختلف سیاسی و زد وبندهای پشت پرده غیرممکن است. بطوری که قتل عام مسلمانان بعد از سفر ترامپ دیوانه به دهلی نو، صورت گرفت و جلوه دیگری از ددمنشی هندوهای افراطی در پیوند با صهیونیستهای کاخ سفید را نشان داد.

مردم و سیاستمداران معتدل هندی به فراست می دانند که در عمل، دولت هند به ابزاری در دست هندوهای افراطی و صهیونستهای کاخ سفید تبدیل شده است و ارتقای روابط ایالات متحده با هند نه برای جلب منافع ملی هندوستان که جهت کنترل چین اتخاذ شده است که باید با ابزار انتخابات ملی، کشور به روال طبیعی خود و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف بازگردد. 

فاجعه رخ داده در هند که با روکش قانون مصوب مجلس، در حال انجام است و هر روز جلوه های بزرگتری از خشونت را متجلی خواهد کرد، قطعا برخلاف قوانین حقوق بشر و سابقه طولانی زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در هند است.

ما از طرف جامعه دانشگاهی و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایتها، و فراخواندن مجامع بین لمللی و حقوق بشری در تهیه گزارش و جلوگیری از این فجایع از وزارت خارجه جمهوری اسلامی انتظار داریم که مواضع شفاف و روشنی در سطوح بالای سیاسی به این ظلم فاحش در حق مسلمانان هند اتخاذ نماید و با فعال کردن اعضای موثر سازمان کنفرانس اسلامی درخواست اجلاس ویژه نمایند و این جنایتها توسط کشورهای اسلامی محکوم و متوقف شوند. 

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
و به زودی آنان که ستم کردند خواهند دانست به چه کیفرگاهی باز خواهند گشت.(سوره شعراء. آیه ۲۲7)




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17254
اخبار مرتبط

نظرات شما