توسط نیروهای ارتش و سپاه صورت می گیرد؛

این بار دفاع از سلامت جسم و روان مردم

نیروهای نظامی و دفاعی این بار برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده اند و از سلامت جسمی و روانی جامعه دفاع می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از دو هفته است که بیماری کرونا در قم شیوع پیدا کرده است و همه دست به دست هم داده اند تا این بیماری را از استان ریشه کن کنند.
در این بین نیروهای سپاه و ارتش هم مانند گذشته که در هر اتفاقی مانند سیل، زلزله و... به کمک مردم می آمدند این روز ها هم با ایجاد بیمارستان سیار در برخی نقاط شهر در حال ارائه خدمات به مردم و شهروندان هستند.
در این خصوص سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم گفت: از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا در قم تاکنون سپاه قم به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت استان و با استفاده از ظرفیت بسیجیان جهادگر و رده‌های مختلف سپاه، اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.
وی گفت:سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلفی از جمله توزیع ۱۸۲ هزار بسته بهداشتی در سه مرحله بصورت خانه به خانه، عملیات ضدعفونی اماکن درمانی،زیارتی و عمومی و همچنین استقرار بیمارستان سیار نیرو‌ی زمینی سپاه با ظرفیت پذیرش 200 بیمار عملکرد چشمگیری داشته و تا زمانی که نیاز استان باشد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شاهچراغی ادامه داد:همچنین تامین کادر درمانی ۴ ایستگاه سیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که از تاریخ ۸ اسفند ماه در مناطق آذر، شیخ آباد، شهر قائم و میدان نبوت برپا شده و تا کنون ۴۳۷۳ مراجعه کننده داشته از جمله این اقدامات بوده است.
وی همچنین با اشاره به کنترل ورودی و خروجی عوارضی قم_‌تهران، قم_کاشان و راه آهن گفت ، این طرح از تاریخ ۱۴ اسفند ماه توسط ۳۰ نفر از نیرو‌های یگان فاتحین هر روزه در حال انجام است و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) در پایان پیگیری تولید ماسک با پارچه سه لایه توسط بسیج دانشجویی با کمک خیرین، ضدعفونی مساجد ،اماکن عمومی و عابربانک‌ها توسط بسیج محلات، راه اندازی مرکز نقاهتگاه «یاوران مهدی (عج)» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مشارکت در طرح «بسیج ملی مبارزه با کرونا» با همکاری اداره کل بهداشت قم و مقابله با محتکرین و اخلالگران سیستم توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان را از دیگر اقدامات سپاه پاسدادان در مقابله با بیماری کرونا دانست.

همه این اقدامات گوشه ای از خدمات رسانی توسط سپاه و بسیج در استان است اما در ادامه این خدمات رسانی ها هم نیروی زمینی ارتش با بیمارستان سیار خود به مردم کمک می کند که در این خصوص بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به درخواست مرکز مبارزه با بیماری کرونا و دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه پردیسان قم مستقر شدیم و بیمارستان سیار شهید هجرتی در ورزشگاه خانه مهندس (شهید سلیمانی) راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد:  بیمارستان سیار شهید هجرتی ظرفیت ۵۰ تخت را دارد که علاوه بر اقدامات درمانی موضوع آموزش بهداشت و پیشگیری را انجام می دهد.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: به شهر قم آمدیم تا براساس نیاز وزارت بهداشت اقدامات درمانی بیماران را انجام داده و موثر باشیم.
موذنی عنوان کرد: روانشناسان در این مکان حضور پیدا کرده تا استرس را از بیماران دور کنند و مراقبت‌های بیشتر از بیماران نیز در این بیمارستان مورد تاکید است.

همچنین قبل دایر شدن بیمارستان های سیار سپاه وارتش در شهر درمانگاه‌های سیار بسیج جامعه پزشکی قم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در برخی مناطق قم دایر و  به ارائه خدمات پزشکی و درمانی مشغول بودند تا تعداد مراجعات به بیمارستان ها را کمتر کنند.
در هر حال تمام نیروی های انتظایم و نظامی و دفاعی این روزها بسیج شده اند تا به کادر پزشکی و مردم در ریشه کن کردن این بیماری از کشور کمک کنند.


انتهای پیام/
گالری عکس
http://qomefarda.ir/17267
اخبار مرتبط

نظرات شما