عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم

برخی با برجسته‌سازی کرونا به دنبال تخریب چهره قم هستند

حجت الاسلام غفاری فر،عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بااشاره به اینکه برخی به دنبال قم هراسی هستند، گفت: امروز برخی ها از طریق ویروس کرونا به دنبال تخریب چهره قم هستند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بحث قم هراسی و کرونا هراسی که این روز ها وجود دارد، اظهار داشت: میزان مرگ و میر ویروس کرونا طبق نظر و اعلام پزشکان بیشتر از ویروس آنفولانزا نیست.
وی ادامه داد: در خصوص ویروس کرونا از ابتدا ایران مورد هجمه بود در حالی که ایران از روز اول آمار مبتلایان و مرگ و میر را بصورت شفاف در رسانه ها اعلام کرد اما برخی کشورها بعد از گذشت مدت ها این آمار را اعلام کردند.
عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم افزود: وقتی به این مطالب نگاه می‌کنیم و جمع‌بندی می‌کنیم به‌راحتی به این نتیجه می‌رسیم که این برجسته‌سازی‌ها واقعی نیست.
وی اضافه کرد: نکته بعد اینکه قم از هیچ طریق با کشورهای خارجی در ارتباط نیست اما فرودگاه بین المللی در تهران قرار دارد پس نباید گفت که این ویروس از قم شروع شده است.
حجت الاسلام غفاری فر بیان داشت:اگر همه این عوامل را کنار هم قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که این برجسته سازی ها مطابق با واقعیت کرونا نیست و ایجاد وحشت آن‌گونه نیست که خودشان توضیح می‌دهند.



وی خاطرنشان کرد: البته در بحث کرونا هراسی و قم هراسی نوع گزارش برخی گزارشگران هم بسیار دخیل است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تشکر مقام معظم رهبری از جهاد کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، عنوان داشت: ایشان فرمودند که من نمی‌خواهم این مسئله را این‌قدر کوچک کنم اما این‌قدر هم بزرگ نیست، ما اتفاقات و حوادث بزرگ‌تر از این را ‌پشت سرگذاشته ایم.
وی ابراز داشت: امروز برخی آمارهایی که در خصوص قم داده می شود اشتباه است و دشمن در حال برجسته سازی در این زمینه می باشد تا به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام غفاری فر گفت: در این مسئله برخی نفوذی ها با دشمن در تماس هستند تا بیماری هراسی و قم هراسی را راه بیاندازند.

حسن حیدری
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17344
اخبار مرتبط

نظرات شما