رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم:

شهروندان دیدوبازدیدهای عید را به زمان دیگری موکول کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز و وجود ویروس کرونا در شهر قم، گفت: شهروندان دیدوبازدیدهای عید را به زمان دیگری موکول کنند.

باقر محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بابیان این‌که رعایت اصول بهداشتی فردی و عمومی امروز یک وظیفه‌ای عمومی است، اظهار داشت: بهترین راهکاری که امروز تمامی پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت حتی سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌دهند ضرورت ماندن در خانه و حضور حداقلی در محیط بیرون از منزل است.

وی داشتن تب و سرفه را یکی از علائم بیماری کرونا عنوان کرد و بیان داشت: در صورت داشتن نشانه‌های تب و سرفه نباید از خانه خارج شویم و حد امکان از سایر اعضای خانواده نیز دوری‌کنیم.

وی افزود: شهروندان در صورت حضور در بیرون از خانه ترجیحاً از وسائل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند و علاوه بر این باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

محمودی بیان داشت: شهروندان در مکان‌های شلوغ که فاصله افراد کمتر از یک متر است در صورت امکان حضور نداشته باشند و در صورت حضور حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی به نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: در این ایام نیز تا حد امکان نباید از رستوران‌ها غذا تهیه کرد و علاوه بر این نباید دیدوبازدید از فامیل را در دستور کار قرار بدهیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم ابراز داشت: هرچند که بخش‌نامه‌هایی برای عدم برگزاری مراسم‌های جمعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادرشده است اما شهروندان نیز در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: قطعاً با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین تلاش‌هایی که به‌صورت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد این بیماری نیز ریشه‌کن می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: مردم به‌راحتی می‌توانند بعد از شکست این بیماری و گذر از این مرحله به کارهای روزمره خود برسند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17461
اخبار مرتبط

نظرات شما