کمک ۶ میلیارد تومانی جشن نیکوکاری به ۲۲ هزار خانواده نیازمند قمی

مدیرکل کمیته امداد قم از کمک ۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومانی جشن نیکوکاری به ۲۲ هزار و ۸۷۸ نفر از مددجویان برای تأمین نیازهای شب عید و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار با تشریح گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد استان قم در مقابله به بیماری کرونا، اظهار کرد: امدادگران پرتلاش این نهاد از ابتدای اسفندماه با مشارکت مردم و خیران گرامی در یک اقدام جهادی برای تأمین نیازمندی‌های ضروری مددجویان اقدام و این کمک‌ها را در کمترین زمان و قبل از شروع سال جدید به دست افراد بی‌بضاعت رساندند.

وی این کمک‌ها را در قالب واریز وجه نقد به‌حساب مددجویان، پرداخت بُن فروشگاهی، توزیع سبد کالا و پرداخت هزینه‌های تغذیه و بهداشت عنوان کرد و افزود: مجموع کمک‌های ارائه‌شده از ابتدای اسفند ۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به ارائه کمک‌هزینه بهداشتی و تغذیه‌ای به دو هزار و ۹۷۷ سالمند، زمین‌گیر و بیمار صعب‌العلاج سرطانی، دیالیزی، پیوندی، هموفیلی و ام‌اس تحت حمایت کمیته امداد قم گفت: باهدف تقویت سیستم ایمنی این قشر از مددجویان که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این بیماری قرار دارند نیز به‌صورت ویژه ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تغذیه و خرید ملزومات بهداشتی به‌حساب آن‌ها واریز شد.

وی ارتقاء سطح تغذیه مددجویان کمیته امداد را در مقابله با بیماری کرونا بسیار مهم و ضروری برشمرد و گفت: علاوه بر پرداخت یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان بُن نقدی به ۶ هزار و ۵۱۷ نفر از مددجویان، یک میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان بُن خرید فروشگاهی نیز برای چهار هزار و ۷۴۶ نفر از آن‌ها تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

میرشکار توزیع کالاهای اساسی سبد غذایی خانوارها را از دیگر اقدامات کمیته امداد قم در ارتقاء سطح سلامت مددجویان برشمرد و تصریح کرد: این کالاها شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، رب گوجه‌فرنگی و حبوبات به ارزش دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان بوده است که در بین هفت هزار و ۳۶۸ خانوار توزیع شد.

وی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای پیشگیری از تجمع مددجویان در تحویل بُن و سبد غذایی را خاطرنشان و تأکید کرد: در تمامی خدمات انجام‌شده با رعایت کلیه اصول بهداشتی توسط امدادگران این نهاد در درب منازل مددجویان تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن قدردانی از مردم و خیران که علیرغم مشکلات اقتصادی، این نهاد را در خدمت‌رسانی به نیازمندان یاری می‌کنند از آن‌ها خواست به شکرانه سلامتی خود و خانواده‌هایشان و با توجه اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، اقشار بی‌بضاعت جامعه و مددجویان این نهاد را بیشتر از گذشته کمک کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17527
اخبار مرتبط

نظرات شما