روزانه ۲۵ هزار ماسک در قم تولید می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: ظرفیت تولید ماسک در قم روزانه ۲۵ هزار عدد بوده و اولویت توزیع به مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد غضنفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تحویل اقلام موردنیاز مردم به مراکز توزیع، اقدامات خوبی انجام‌شده است و نظارت شدیدی بر توزیع اقلام به‌ویژه کالاهای پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازرسی‌های مستمر مانع از کمبود کالا می‌شود و در این ایام اهتمام ویژه‌ای بر انجام نظارت دقیق و بازرسی‌های روزانه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بیان کرد: تقسیم‌بندی خوبی در حوزه توزیع ماسک و اقلام پزشکی موردنیاز استان قم انجام‌شده است، در گذشته تولیدکننده ماسک در قم نداشتیم که با تغییر خط تولید استانی ظرفیت حداقلی ایجادشده و به دنبال افزایش آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اقلام پزشکی و سایر کالاهای اساسی، به‌درستی مدیریت و توزیع شود بخش زیادی از نیازها تأمین می‌شود، دستگاه‌های اجرایی نیز وضعیت تولید و توزیع را به‌خوبی رصد می‌کنند تا در تنظیم بازار موفق باشیم.

غضنفری عنوان کرد: تأمین نیاز از مرکز یکی از رویکردهای مهم در تنظیم بازار قم است و دراین‌باره 90 درصد از نیازها کانالیزه شده و از طریق وزارت بهداشت در اختیار قم قرار می‌گیرد.

وی گفت: علوم پزشکی نیز مکلف شد برای اخذ نیازهای استان قم تلاش کند و از طریق استانداری پیگیری جدی انجام می‌شود، همچنین در تأمین مواد اولیه موردنیاز علوم پزشکی نیز اقداماتی انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: ظرفیت تولید ماسک در قم روزانه 25 هزار عدد بوده و اولویت توزیع به مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

وی بیان کرد: تأمین میوه شب عید نیز انجام‌شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد و مردم در تأمین مایحتاج از ازدحام بپرهیزند، با توجه به‌احتمال شیوع کرونا ویروس، ممانعت از ازدحام مردم در فروشگاه‌ها، نیازمند تدابیری است.

غضنفری اظهار کرد: مهم‌ترین مایحتاج مردم نان است که با توجه به فروش آنلاین با سلام، مردم می‌توانند علاوه بر خرید نان، دیگر مایحتاج را نیز غیرحضوری تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد:در مورد نهاده‌های دامی نیز علی‌رغم مشکلات، پیگیری‌هایی انجام شد و با آینده‌نگری در کمیته حمل‌ونقل در تأمین نهاده‌ها تا حدودی موفق بوده‌ایم، ضمن اینکه نیاز مردم در خرید برنج، روغن و شکر و گوشت نیز تأمین‌شده است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17529
اخبار مرتبط

نظرات شما