حجت الاسلام ماندگاری:

روزه واجب برای حفظ سلامتی حرام می شود چه برسد به مستحبات/حرم اهل‌بیت(ع) تنها نقطه ارتباط با آن‌ها نیست

حجت الاسلام ماندگاری استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حرم اهل‌بیت(ع) تنها نقطه ارتباط با آن‌ها نیست، گفت: خداوند برای سلامتی برخی از مردم حکم واجب روزه را حرام می‌کند حال که داخل حرم رفتن، ضریح را بوسیدن و کنار ضریح زیارت‌نامه خواندن واجب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اتفاقات رخ داد در حرم مطهر امام رضا و حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: اصل شفا در اختیار خدا است، مسبب‌الاسباب خداست. کلیدهای آسمان و زمین و کلیدهای فعال شدن و عدم فعال شدن اسباب در اختیار خداست.
وی ادامه داد: خداوند متعال اهل‌بیت(ع) را هم جزء الاسباب قرار داده است. حرم اهل‌بیت(ع) جایی است که ما سراغ اهل‌بیت(ع) می‌رویم ولی تنها نقطه اتصال ما به اهل‌بیت(ع) حرم آن‌ها نیست.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا  بیان داشت: ما برای اهل‌بیت(ع) یک دیوار زمان و یک دیوار مکان قرار داده‌ایم و احساس می‌کنیم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در دایره حرم مطهر هستند و بیرون از آن نیستند. دایره زمان هم برای اهل‌بیت قرار داده‌ایم در روز ولادت، در روز شهادت و دهه محرم فکر می‌کنیم امام حسین(ع) هست و در مابقی روزها نیست و این ناشی از نگاه غلط ما است.
وی افزود:حرم اهل‌بیت(ع) باید در دل ما انسان‌ها باشد. شفا در اختیار خداست واسطه هم اهل‌بیت(ع) هستند. هرکس در هر نقطه و هر زمان و هر مکان می‌تواند باخدا و اهل‌بیت(ع) ارتباط برقرار کند. اگر مصلحت خدا باشد این ارتباط و خواسته به نتیجه می‌رسد اگر هم مصلحت خدا نباشد باید ما تسلیم باشیم.
حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: ما در زیارت امین‌الله اگر واقعاً به آن اعتقادداریم می گوئیم خدایا راضی‌ام به رضای تو؛ حال این نگاه که شفا فقط در حرم است کنار ضریح و با دست زدن به ضریح امکان‌پذیر است، این نگاه با این اعتقاد جور درنمی‌آید.
وی ابراز داشت: قطعاً در حرم رفتن عشق ما است، قطعاً بوسیدن ضریح اهل‌بیت(ع) آرزوی ما است، قطعاً کنار ضریح اهل‌بیت(ع) بودن دلخواه ما است ولی ارتباط با اهل‌بیت(ع) منحصر به این نقاط نیست که اگر روزی مثل امروز بنابر ضرورت سلامت مردم؛ سلامتی که هم حکم عقل و هم حکم شرع است؛ خداوند برای سلامتی برخی از مردم حکم واجب روزه را حرام می‌کند حال که داخل حرم رفتن واجب نیست، ضریح را بوسیدن واجب نیست، کنار ضریح زیارت‌نامه خواندن واجب نیست.  
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی فریاد می‌زنند که می‌خواهند ما را از اهل‌بیت(ع) که واسطه شفا هستند دور کنند، چه کسی گفته است می‌خواهند شما را از اهل‌بیت دور کنند. مگر نمی‌توان در خانه به اهل‌بیت(ع) متصل شد.
وی تأکید کرد: امروز به‌ضرورت عقل و به‌ضرورت شرع رفتن داخل تجمع‌ها و رفتن به این محل‌ها چون ضرر به جسم مردم، مؤمنین و مؤمنات دارد و حفظ جان مؤمنین و مؤمنات از اوجب واجبات است این مسئله را محدود می‌کنند.چرا برخی‌ها دادوهوار می‌کشند. در حرم می‌شکنند و می‌گویند که ما را از اهل‌بیت(ع) جدا می‌کنند .
حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: ارتباط با اهل‌بیت(ع) در هر مکان و زمان و در هر حالت و در هر وضعیتی برای همه مقدور است و آنچه ما را به شفا می‌رساند ارتباط باخدا و ارتباط با ائمه معصومین(ع) است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17531
اخبار مرتبط

نظرات شما