دولت برای کنترل کرونا فروش بنزین به غیربومی‌ها را محدود کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رسانه‌ها امروز (چهارشنبه) طی گزارش‌هایی از ترافیک سنگین در محور اتوبان تهران - قم و برخی محورهای دیگر کشور آنهم با توجه به شیوع و گستردگی ویروس کرونا در کشور خبر دادند.

این تردد گسترده در برخی راه‌های مواصلاتی تهران به دیگر شهرها در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند . ۱۰۳۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.

وزارت بهداشت، رسانه‌ها و دیگر شخصیت‌های علمی، پزشکی، فرهنگی و غیره تأکید دارند که با توجه به اپیدمی بودن این ویروس مردم در منزل بمانند و عید امسال را به دید و بازدید اختصاص ندهند.

مجتبی رضاخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به حضور پرتردد مردم در محور تهران - قم واکنش نشان داد و اظهار داشت: بهترین راهکار این است که جایگاه‌های سوخت در شهرهای مختلف به خودروهایی که پلاک ثبت شده غیر از آن استان دارند بنزین ارائه ندهند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این راهکار می‌توان فروش بنزین آزاد را قطع و محدود کرد تا جلوی زنجیره شیوع کرونا گرفته شود.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما از دولت انتظار داشتیم که برای شکستن حلقه اپیدمی کرونا تصمیم قاطع‌تری را اتخاذ کند چرا که با توصیه و سفارش نمی‌توان اقدامی صورت داد. 

رضاخواه همچنین خاطرنشان کرد: راهکار دیگر این است که  خودروهایی که پلاک آنان متعلق به مناطق در حال تردد نیستند جریمه شوند و اگر دلیلی بر اورژانسی بودن کار داشتند این جریمه‌ها حذف شوند. 

به گزارش فارس، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده است و تاکنون ۸۲۳۱ نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

ایران بعد از ایتالیا و چین رتبه سوم مبتلایان به کووید- 19 را دارا است و کارشناسان معتقدند که اگر جلوی اپیدمی کرونا به ویژه در ایام عید باستان نوروز گرفته نشود فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17549
اخبار مرتبط

نظرات شما