چگونه نوروز را بدون کرونا جشن بگیریم؟+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قرنهاست که مردم کشورما و چندین کشور دیگر عید نوروز را که مقارن است با نخستین روزهای فصل بهار جشن می‌گیرند؛ اما همه گیری بیماری کرونا ما را ناگزیر به ایجاد تغییراتی در این رسم بهاری و باستانی کرده است.

به منظور جلوگیری از ابتلا و شیوع بیشتر بیماری کرونا ضروری است، هموطنان نکات بهداشتی را بیش از پیش در این ایام رعایت کنند تا سین سلامت در کنار سبزه و سمبل بر سفره هفت سین نوروز ۹۹ بنشیند.

با توجه به دوره حدود ۱۴ روزه نهفتگی این بیماری، باید توجه داشته باشیم که علامت نداشتن ابدا دلیل محکمی برای ناقل نبودن نیست و از این رو بنا بر گفته متخصصان و صاحب نظران نظام سلامت، مطمئن ترین راه برای غلبه بر این ویروس، قطع زنجیره انتقال انسانی است.

هر ساله با آغاز تعطیلات نوروز سیل عظیمی از مردم به قصد تفریح، زیارت و یا دید و بازدید کوله بار سفر می‌بندند و راهی جاده‌ها می شوند، اما امسال باید بدانیم کرونا همسفر حتمی ماست و نباید به هیچ عنوان با سفر غیر ضروری بار بیشتری بر دوش کادر درمان بگذاریم.

همچنین باید این نکته را در نظر داشت که قطع زنجیره انتقال انسانی شامل خودداری از دید و بازدید و مهمانی‌های کوچک درون شهری نیز می‌شود؛ بنابراین برای تبریک گفتن به دوستان و اقواممان باید به تبریک از راه دور بسنده کنیم؛ تماس تصویری به وسیله اینترنت راه حل خوبی برای با خبر شدن از حال و هوای عزیزانمان در سال جدید است.

فراموش نکنیم که بازار محیط بسیار مناسبی برای انتقال ویروس است؛ به همین خاطر اگر سفره هفت سینمان کامل نیست  به وسایل موجود در خانه بسنده کنیم و با روانه شدن به بازار و خیابان، سین سلامت را با سین سمنو و سنجد جایگزین نکنیم!

عیدی دادن بزرگترهای خانواده به کودکان و جوانان از رسوم شیرین نوروزی است، اما امسال ممکن است با دست به دست کردن اسکناس‌های حتی به ظاهر نو، به جای عیدی به عزیزانمان کرونا هدیه دهیم.

در سال‌های گذشته کمتر سفره هفت سینی بدون تنگ بلور و ماهی‌های قرمز در خانه‌ای یافت می‌شد، اما امسال باید از این آماهی‌های خوشرنگ صرف نظر کرد تا مبادا هنگام خرید آن همراه با تنگ بلور کرونا را به سفره هفت سین بیاوریم.

آجیل از خوراکی‌های محبوب این ایام است، اما مصرف آجیل‌های فله‌ای می‌تواند خطر آلودگی به ویروس کرونا را به دنبال داشته باشد، زیرا ممکن است در مسیر رسیدن این آجیل‌ها از تولید کننده به دست مصرف کنندگان، ویروس کرونا در میان این تنقلات لذیذ کمین کرده باشد؛ بنابراین باید برای خرید این محصولات غیر ضروری به بهداشتی بودن آن توجه ویژه داشت و یا حتی بهتر است که برای کم کردن تردد در شهر از خرید آن صرف نظر کرد.

نوروز امسال فرصت مناسبی است تا افراد هنر خود را در شیرینی پزی بیازمایند و برای جلوگیری از شلوغ شدن خیابان های شهر و خرید شیرینی هایی که از نسبت به رعایت بهداشت در فرایند تولید آن ها اطمینان چندانی وجود ندارد، با مواد موجود در خانه شیرینی پخت و کام خود و اطرافیان را شیرین کرد.

قرار دادن تنقلات و آجیل در یک ظرف مشترک و یا برگرداندن باقی مانده محتویات ظرف‌های کوچک به ظرف اصلی از عادات معمول هنگام پذیرایی از مهمانان نوروزی است، اگر چه امسال قرار نیست به جایی مهمانی برویم و یا کسی به خانه ما بیاید، اما بهتر است برای رعایت بهداشت برای مصرف اعضای خانواده نیز از ظروف جداگانه استفاده کنیم و از برگرداندن تنقلاتی که دست افراد با آنها در تماس بوده به ظرف اصلی خودداری کنیم.

همچنین نباید فراموش کنیم که امسال هنگام تحویل سال، برای تبریک سال جدید عزیزان‌مان را نبوسیم و در آغوش نکشیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17560
کلیدواژه: نوروز جشن کرونا
اخبار مرتبط

نظرات شما