هدیه‌ای برای معلمان در روزهای تدریس در منزل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در روزهایی که مدارس کشور به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل است، وزارت آموزش و پرورش برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند. 

یکی از برنامه‌ها، آموزش از طریق تلویزیون است اما در کنار این آموزش‌ها، نقش عمده بر عهده معلمان است که تلاش کرده‌اند از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان‌شان در ارتباط باشند؛ معلمان در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی با دانش‌آموزان خود در ارتباط هستند و در روزهای تعطیلی نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

معلمان، فیلم و صوت از تدریس خود تهیه کرده و برای دانش‌آموزان بارگذاری می‌کنند و البته این آموزش که برخی هم به صورت آنلاین است، هزینه‌هایی را برای معلمان ایجاد کرده است.

معلمان از تمام امکاناتی که در منزل در اختیارشان بود، استفاده کرده‌اند و به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند. 

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس با ثبت پویشی با عنوان «اینترنت را برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان کنید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

معلمان و دانش‌آموزان گلایه‌های خود را درباره گران شدن اینترنت به گوش وزیر رساندند و وزیر آموزش و پرورش وعده دارد که اینترنت برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان خواهد شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش 20 اسفند از ایجاد نرم‌افزاری برای آموزش معلمان از طریق فضای مجازی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به گونه‌ای است که معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی خود را برای دانش‌آموزان ارائه دهند و محتوا‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش به آنها داده می‌شود.

وی درباره رایگان بودن اینترنت برای استفاده از این شیوه تدریس، گفت: دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزان رایگان پیش بینی شده است و امیدواریم خانواده‌ها از این فرصتی که در خانه هستند برای ارتقای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

البته هنوز از این سامانه خبری نیست ولی وزیر آموزش و پرورش وعده داده است که بزودی رونمایی می‌شود؛ وزیر آموزش و پرورش 26 اسفند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: در شبکه‌ای که در حال طراحی داریم، اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و گفت‌وگویی که با وزارت ارتباطات داریم مبنی بر این است که اینترنت رایگان درباره آموزش‌های معلمان ارائه دهیم.

بر این اساس قرار است اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار بگیرد و البته این اینترنت برای استفاده از شبکه آموزشی مجازی است.

البته در کنار اینترنت رایگان که قرار است با سامانه جدید آموزشی در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد، جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با وزیر آموزش و پرورش یک هدیه ناقابل ٢٠ گیگا بایت اینترنت رایگان برای معلمین عزیز آماده کردیم تا از زحمات آنها در تدریس به دانش‌آموزان در روزهای تعطیلی تشکر کنیم.

وی افزود: معلمان با مراجعه به http://ictgifts.ir/  برای دریافت هدیه اقدام کنند. مهلت ثبت نام تا ۵ فروردین ١٣٩٩ است.

حالا باید دید اینترنت رایگانی که قرار است با ایجاد سامانه در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار بگیرد، چه زمانی تحقق پیدا می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17562
کلیدواژه: هدیه‌ا روز منزل
اخبار مرتبط

نظرات شما