مادر شهیدان «بیات» دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بانو «هویه رمضی» مادر سه شهید گرامی روز گذشته ۲۷ اسفند به دلیل کهولت سن و در اثر ایست قلبی در منزل به دیدار حق شتافت.

سه تن از فرزندان این مادر بزرگوار حمید، مجید و محمد مهدی برای مقابله با دشمن بعثی و دفاع از آرمان ها و میهن خود ندای رهبری را لبیک گفتند و به جبهه های نبرد رفتند.

شهید حمید در سال ۱۳۳۷ متولد شد و بعد از دوران تحصیل به سربازی رفت و در پایگاه هوایی شیراز به کمک دوستانش توانستند اسلحه ای از پایگاه خارج کنند و در اختیار انقلابیون بگذارند.

با شروع جنگ به میادین جنگ وارد شد و به عنوان فردی کلیدی و محوری در منطقه سرپل ذهاب خدمت می کرد و چندین بار نیز مجروح شد، حمید به همراه محمد مهدی برای حضور در جبهه های جنوب عازم شدند حمید در عملیات رمضان در جنوب شرکت کرده بود که در طول عملیات مجروح می شود و هنوز هم پیکر او به عنوان شهید مفقود الاثر در جنوب است.

مجید متولد ۱۳۳۸ فردی بسیار شجاع بود به طوری که سال ۶۰ در درگیری با عراقی ها چند تن از انها را اسیر کرد و ان زمان زا فرمانده وقت عملیات شهید مدنی به عنوان تشویق اسلحه ای به هدیه گرفت. مجید در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

محمد مهدی متولد سال ۱۳۴۲ بود، از دوران طفولیت برای مسائل مذهبی اهمیت بسیاری قائل بود، از ویزگی های اخلاقی و شخصیتی اش می توان به شجاعت، اهل مطالعه، استمرار برای شرکت در جلسات قرآن و علاقه اش برای طلبه شدن گفت.

وی در دوران انقلاب نسبت به شناخت افراد مومن و غیر مومن بسیار حساس بود و به علما عشق می ورزید، اغلب در خیابان با منافقین درگیر می شد و به همین علت منافقین او را شناسایی کرده و حتی یک بار او را در محله پیچ زندان مورد حمله قرار داده و مجروح کرده بودند.

پس از شروع جنگ با وجود سن کمش وارد جبهه های نبرد شد، از طریق سپاه به مأموریت هایی در جبهه های غرب، میانی و جنوب فرستاده شد.

شهید مهدی از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود و در جبهه های میانی نیز مسئول اطلاعات عملیات شده بود و بسیار دلاور و شجاع بود.

در عملیات رمضان مهدی مسئول جانشین اطلاعات عملیات بود در این عملیات از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و همرزمانش تلاش زیادی می کنند تا پیکر او را به عقب برگردانند، محمد مهدی در شب ۲۱ ماه رمضان در تیرماه سال ۶۱ به شهادت رسید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17588
اخبار مرتبط

نظرات شما