عضو مجلس خبرگان رهبری:

تواضع ‌و فداکاری امام موسی‌کاظم(ع) مورد توجه شیعیان باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری "تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری" را از جمله خصوصیات امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: این خصوصیات ویژه باید موردتوجه و الگوی همه مسلمانان و شیعیان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محمد‌تقی پورمحمدی با اشاره به فرا‌رسیدن سال‌روز شهادت امام موسی‌کاظم(ع) اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) توسط حکومت عباسی به زندان افتاد و در زندان مورد آزار و اذیت و شکنجه شدیدی قرار گرفت اما دست از رسالت خود برنداشت.

وی افزود: هفتمین پیشوای شیعیان نسبت به ترویج معارف دینی اهتمام ویژه‌ای داشت که این موضوع باید موردتوجه طلاب و مبلغان دینی باشد. امام موسی کاظم(ع) در همه‌حال مشغول عبادت بودند و حتی در زندان نیز عبادت می‌کردند و سجده‌های طولانی داشتند و در این زمینه معروف بودند.

استاد حوزه علمیه، تواضع، فروتنی، حلم، صبر، بردباری، ایثار و فداکاری را از جمله خصوصیات امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: امام موسی‌کاظم‌(ع) همانند جد بزرگوارشان رسول خدا(ص) و اجداد طاهرین خود دارای خصایص اخلاقی بود که باید موردتوجه و الگوی همه مسلمانان و شیعیان باشد.

آیت‌الله پور‌محمدی با تاکید بر لزوم حرکت در میسر معصومین(ع) تصریح کرد: امام موسی‌کاظم(ع) برای طلاب اسوه و الگوی مناسبی است و شیعیان باید خود را همانند ایشان بسازند و زندگی کنند و در مسیر و راه امام موسی‌کاظم(ع) قدم بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حلم و مردم‌داری و توجه‌ به افراد بی‌سرپرست و کم‌درآمد یکی از مهم‌ترین خصوصیات هفتمین پیشوای شیعیان بود که این موضوع باید مورد توجه همگان باشد.



انتهای پیام/
منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/17624
اخبار مرتبط

نظرات شما