کارشناس مسائل خانواده:

بیماری کرونا موجب بازگشت جامعه به نهاد خانواده شده است/ رفع بسیاری از کدورت‌های خانوادگی در این ایام کرونایی

کارشناس مسائل خانواده بابیان این‌که بیماری کرونا موجب بازگشت جامعه به نهاد خانواده شده است، گفت: در این ایام شاهد هستیم که بسیاری از کدورت‌های خانوادگی برطرف شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که کرونا به وجود آورده است یکی از فرصت‌های ارزشمندی که کرونا علیرغم همه محدودیت‌هایی که ایجاد کرده است، بازگشت جامعه به اصلی‌ترین نهاد خود یعنی خانواده است.

وی ادامه داد: امروزه ما به این باور رسیدیم که باز باید به خانواده‌ها برگردیم و خانواده را به‌عنوان یک‌نهاد سرنوشت‌ساز و اساسی در کنترل و نظارت بر موضوعات اجتماعی نگاه کنیم.

بیات افزود: همه کارشناسان اذعان دارند که در این وضعیت باوجود همه تلاش‌هایی که مسئولان انجام می‌دهند مسئله خانواده و قرنطینه‌ای خانگی، اساسی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشگیری و کنترل و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا است.

وی تصریح کرد: باید این درس را از این موقعیت بگیریم که باز خانواده است که به‌عنوان یک سرپناه و جایگاه اساسی در نهادهای اجتماعی می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که کارکرد اصلی خانواده به‌نوعی برجسته‌تر از قبل شده است، تأکید کرد: خانواده‌ها به دلیل این‌که پیش‌بینی چنین موقعیتی را نمی‌کردند کمی نسبت به تاب‌آوری شاید مشکلاتی داشته باشند اما بااین‌وجود بازهم نهاد خانواده مؤثر بودن خودش را نشان داده و باید بیش‌ازپیش به این نهاد توجه کرد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18243
اخبار مرتبط

نظرات شما