ایجاد معاونت پژوهش و فناوری در سازمان بسیج دانشجویی برای حل مسائل انقلاب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی با مهدی رحیمی رئیس سازمان علمی و پژوهشی و فناوری بسیج دیدار و گفت وگو کرد.           

نیک روش در این دیدار گفت: در ابتدای فعالیتمان بیانات رهبری به روش تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفت که ماحصل آن ایفای نقش در مسائل انقلاب و تربیت نیروی تراز استخراج شد. از این رو رویکرد جدید بسیج دانشجویی مسئله محوری است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم تربیت واقعی در کار عملی است و تربیت نیرو را در فعالیت های تشکیلاتی دانشجویان می‌بینیم. 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان، رویه‌ای پنج مرحله‌ای شامل مسئله‌یابی، کشف پاسخ، گفتمان سازی، مطالبه گری و اقدام میدانی اتخاذ شده است و برای دو مرحله اول معاونت پژوهش و فناوری ایجاد شده تا دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه تحصیلات تکمیلی در تشکیلات به کار گرفته شوند و به صورت علمی به حل مسائل انقلاب بپردازند.

در ادامه حامد اقبالی معاون پژوهش و فناوری سازمان با اشاره به اهداف و عملکرد جدید این معاونت گفت: بسط دادن ارتباط این دو سازمان حول ماموریت‌های مشترک و نقش ستادی سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری امری ضروری و غیر قابل انکار است.

وی ضرورت راه اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی در حوزه های مختلف علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، علوم پایه و ...  را یاد آور شد و گفت: هدف این مراکز در درجه اول حل مسئله است و از این طریق سایر دانشجویان هم به سوی مسئله محوری سوق داده می‌شوند و حرکتی در نظامات دانشگاهی و علمی ما ایجاد می‌شود.

اقبالی با اشاره به دیداری که به منظور فعالیت در یکی از مراکز تحقیقاتی با رهبری داشت گفت: معظم‌له از این حرکت خیلی استقبال کردند و ایشان فرمودند: « علی رغم همه کاستی ها مایوس نشوید، این هسته ها و این مراکز را تکثیر کنید تا فراگیر شود.» از این رو لازمه این ماموریت بزرگ تکثیر این مراکز تحقیقاتی است لذا باید هوشمندانه باشد و راهبردهای صحیح در فعالیت این مراکز اتخاذ شود.

وی ادامه داد: از نظر ما این مراکز یک جریان مستمر است و هم به تربیت نیرو می‌پردازد و هم حل عالمانه مسائل و مشکلات را حل می‌کند و این امر نیازمند یک زیرساخت اساسی و پشتیبانی است که آن را بر عهده سازمان علمی و پژوهشی و فناوری بسیج می‌دانیم.

در پایان رئیس سازمان علمی و پژوهشی و فناوری بسیج تصریح کرد: بسیج دانشجویی از اقشار درجه یک علمی ما است، لذا ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در اولویت عملکرد علمی و پژوهشی این سازمان را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهیم که لازمه آن برقراری جلسات منظم است تا بتوانیم اقدامات انجام شده را در قالب یک الگو به سایر اقشار نیز تعمیم دهیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18294
اخبار مرتبط

نظرات شما