طرح مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان در سال جهش تولید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سایه سنگین کرونا بر اقتصاد کشور گفت: به دنبال تحریم‌های ناعادلانه دشمنان کشور و نظام، واحدهای تولیدی ما با ظرفیت حدود 50 درصد کار می‌کردند و بیماری کرونا باعث شد تا بسیاری از همین واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شوند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای تولیدی تعداد قابل توجهی از واحدهای کوچک و بزرگ صنفی نیز به دنبال شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدی مواجه شدند که لازم است دولت حمایت قاطعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از تولید کنندگان، اصناف مختلف و کارگران با توجه به شرایط پیش آمده به عمل آورد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: با توجه به شعار سال «جهش تولید»‌ و همچنین شرایط پیش آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا و آسیب آن بر بخش اقتصادی و تولیدی نمایندگان مجلس طرحی را در جهت حمایت از تولید کنندگان، کارآفرینان و هم چنین کارگران در دستور کار دارند تا حمایت‌های قانونی از این اقشار به عمل آید.

پورمختار با اشاره به تصمیم شورای عالی کار در تعیین حقوق کارگران در سال 99 خاطرنشان کرد: درست است که ما با محدودیت منابع در سال جاری مواجهیم، اما حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران کفاف حداقل معیشت آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: با این حقوقی که شورای عالی کار برای کارگران در نظر گرفته، خرج و مخارج روزمره آنها هم تأمین نمی‌شود؛ چه برسد به این که کارگری اجاره بهای مسکن هم داشته باشد و این کار در سال جهش تولید لطمه جدی به یکی از ارکان مهم تولید یعنی کارگران است که تحقق شعار سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18329
اخبار مرتبط

نظرات شما