جزییات نشست کمیسیون اجتماعی با وزیر رفاه درباره وام به دهک‌های پایین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: پیرو صحبت های مطرح شده در جلسه اعضای هیأت رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مبنی بر گرفتن گزارش از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کاری هر کمیسیون در مورد اقدامات‌شان از شرایط کرونا و پساکرونا اعضای کمیسیون اجتماعی امروز نشستی را با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه که با حضور 14 نفر از اعضای کمیسیون در ساختمان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، علاوه بر وزیر رئیس سازمان تأمین اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و تعداد دیگری از مقامات این وزارتخانه حضور داشتند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه درباره شرایط کرونا و پساکرونا مباحثی مطرح شد و موضوع حمایت از کسبه خرد که بیمه‌ای ندارند و اطلاعات آنها هم در جایی ثبت نشده مورد تأکید قرار گرفت.

عزیزی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز محمد شریعتمداری وزیر کار عنوان کرد که برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر در شرایط فعلی وام قرض‌الحسنه یک تا 2 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شریعتمداری عنوان کرد که بر این اساس دهک اول جامعه که اقشار آسیب‌پذیر هستند برای خانواده‌های یک تا 2 نفره یک میلیون تومان، سه نفره 1.5 میلیون تومان و خانواده‌های با تعداد بیشتر وام 2 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و به سایر دهک‌های جامعه نیز وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت خواهد شد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: وزیر کار همچنین عنوان کرد که تسهیلاتی هم برای کمک به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که در این باره کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات به 2 گروه نیروی کار زیر 100 نفر و نیروی کار بیش از 100 نفر تقسیم شده‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18362
اخبار مرتبط

نظرات شما