عضو خبرگان رهبری:

موازین دینی و آیات قران شرایط روزه گرفتن را کاملاً مشخص کرده است/ افرادی که اعتقادی به ماه رمضان ندارند، اقدام به شایعه‌سازی می‌کنند

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که موازین دینی و آیات قران شرایط روزه گرفتن را کاملاً مشخص کرده است، گفت: افرادی که اعتقادی به ماه مبارک رمضان ندارند، اقدام به شایعه‌سازی می‌کنند.

آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به علت وجود بیماری کرونا در کشور از چند روز پیش در آستانه ماه مبارک رمضان از محضر مقدس مراجع عظام استفتاء شده و هرکدام با یک زاویه‌ای پاسخ‌های قاطع و محکمی داده‌اند.

وی ادامه داد: ازنظر موازین دینی و آیات قران ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن دارای شرایطی است و این‌طور نیست با توجه به شیوع بیماری کرونا این بهانه دست عده‌ای داده شود که علیه ماه مبارک رمضان تبلیغ کنند.

آیت‌الله حسینی خراسانی ضمن محکوم کردن اقدامات افرادی که به دنبال ضربه زدن به دین در این شرایط هستند، بیان داشت: این‌که برخی از افراد مغرض که عمدتاً هم از خارج کشور هدایت می‌شوند در فضای مجازی صحبت از عدم روزه گرفتن در شرایط کرونایی می‌کنند اغلب افرادی هستند که اصلاً اعتقادی به ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن ندارند و درواقع این سخنان افراد متدین جامعه نیست و درواقع دامن زدن به یک بی‌بندوباری است.

وی ادامه داد: اگر کسانی واقعاً دارای عذر شرعی هستند، نمی‌توانند روزه‌بگیرند و این هم حرف تازه‌ای نیست و در رساله‌های مختلف مراجع نیز مطرح‌شده است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ما به اصول و به احکام دین مان متعهد هستیم و در برابر آن مسئول هستیم و درواقع کرونا یک مسئله‌ای نیست که برای نوع افراد یا عموم افراد تکلیف جدیدی را در مسائل شرعی ایجاد کرده باشد.

وی ادامه داد: بنابراین مثل هر بیماری دیگری که وجود دارد و ممکن است افراد به آن گرفتار شوند، باید خود آن فرد با توجه به شرایط شخصی خودش محاسبه کند که آیا روزه گرفتن برایش ضرر دارد و یا ندارد.

آیت‌الله حسینی خراسانی تأکید کرد: علاوه بر این احتمال ضرر عقلایی باشد نه ناشی از استرس‌ها، توهمات و خیالات واهی باشد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18560
اخبار مرتبط

نظرات شما