منتخبان مجلس به ماجرای 4.8 میلیارد دلار گزارش تفریغ بودجه ورود می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، 26 فرودرین سال جاری عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه سال 97 را به مجلس دهم ارائه کرد و در صحن علنی مجلس اعلام کرده بود که «مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و واردکنندگان کالاهای اساسی و غیر اساسی داده شده، ۳۱ میلیارد دلار بوده که از این رقم حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ما به‌ ازای واردات کالا نداشته است».

سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از نشست عصر روز 26 فرودین منتخبان مجلس آینده با رئیس دیوان محاسبات خبر داد و گفت که منتخبان درباره گزارش تفریغ بودجه سال 97 با رئیس دیوان محاسبات به صورت حضوری جلسه داشته‌اند.

مجتبی رضا‌خواه دیگر نمانیده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در همین زمینه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت که منتخبان مجلس یازدهم به موضوع 4 میلیارد و 800 میلیون تومانی که واردات کالا نداشته نیز ورود کرده اند.

وی گفت: «این مسئله (4 میلیارد و 800 میلیون دلار) هم از آقای عادل آذر پیگیری و مقرر شد با توجه به عکس العملی که دولت داشته به زودی در جلسه‌ای اختصاصی با رئیس دیوان محاسبات مسئله از سوی منتخبان مجلس یازدهم پیگیری شود».

به گزارش فارس، یک روز پس ارائه گزارش عادل آذر به نمایندگان فعلی مجلس در صحن علنی پارلمان، حسن روحانی رئیس جمهوری گفته بود که گزارش دیوان محاسبات صد در صد غلط است.

روحانی در جلسه هیئت وزیران عنوان کرده بود که هر کس از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات راجع به آنها مواردی را که لازم است، بیان کند.

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ادامه گفته بود: از دوستان خواهش می‌کنم بیانشان به گونه ای نباشد که مردم را دچار شبهه کند؛ من بخشی از گزارش را که راجع به ارز بود شنیدم؛ آن بخش که من شنیدم ۱۰۰درصد غلط بود؛ بی اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور مشاهده می‌شود و برای ما خیلی بد است که یک دستگاه نظارتی حرفی بزند و از قوانین و مقررات کشور آگاه نباشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18564
اخبار مرتبط

نظرات شما