طرح «خرید خدمات آموزشی» نگاه معامله‌گرانه به امر تعلیم و تربیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زهره الهیان منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سند تحول بنیادین، اظهار کرد: باید یک رویکرد تحولی در آموزش و پرورش شکل بگیرد و این تحول باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم اولین دوره مجلس گام دوم انقلاب است و باید رویکردی جهت تمدن‌ سازی داشته باشد که وزارت آموزش و پرورش نقش بسزایی در این خصوص دارد؛ رویکرد اصلی مقام معظم رهبری در مواجهه با آموزش و پروش، تامین نیازها و رفع مشکلات عرصه تعلیم و تربیت و معلمان است که مجلس نیز باید تمام تلاش خود را جهت تحقق مطالبات رهبری در این خصوص به کار گیرد؛ البته با توجه به اینکه شاکله مجلس آینده از نیروهای جوان، انقلابی و متخصص است، امیدواریم این امر تحقق یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازهم تأکید کرد: هر آنچه که در وزارت آموزش و پرورش هزینه شود یک سرمایه‌گذاری است به همین دلیل بودجه آموزش و پرورش نیز باید افزایش پیدا کند؛ متاسفانه طرح خرید خدمات آموزشی یک نگاه معامله‌گرانه به امر تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: مجلس در برنامه توسعه هفتم نیز باید اهتمام جدی به آموزش و پرورش داشته باشد  و در سال‌های اخیر، مشکلات آموزش و پرورش به مسائل صنفی منتهی شد که این امر موجب مغفول ماندن مشکلات مهم‌تر عرصه تعلیم و تربیت شد.

الهیان اضافه کرد:وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت باید ارتباط تنگاتنگی در رابطه با آموزش در مدارس جهت حفظ سلامت فردی و اجتماعی داشته باشند که این امر موجب اجراسازی بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز است.

وی به برگزاری جلسات حضوری با دانشجومعلمان و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت در آینده با سایر نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد.

در این نشست حمید رفیعی جانشین مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، هدی مستطابی، طاهره ملک علی پور و فاطمه حسنوند از فعالان بسیج دانشجویی به بیان نکاتی پیرامون مسائل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش، خرید خدمات آموزشی و تعامل وزرات بهداشت با وزارت آموزش و پرورش و... پرداختند.

حمید رفیعی جانشین مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مطالبه ما از مجلس یازدهم بر اساس مطالبه جدی مقام معظم رهبری در عرصه تعلیم و تربیت است؛ ما خواستار این هستیم که آموزش و پرورش اولویت مجلس باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18633
اخبار مرتبط

نظرات شما