تست تشخیص کرونا فقط در آزمایشگاه های رسمی مورد تایید است

معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تست تشخیص کرونا در آزمایشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند مورد تایید سازمان تأمین اجتماعی هم هستند و خدمات بیمه این سازمان به مراجعین آنها تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صادقی راد، معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگوی با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران ، آخرین تسهیلات این سازمان برای بیماران کرونایی را تشریح کرد.

صادقی راد در خصوص پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی و بیماران کرونایی گفت: مثل تمام کسانی که در بیمارستان‌ها بستری مى شوند اگر افراد مبتلا به کرونا ، بیمه شده تأمین اجتماعی باشند هزینه شان کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای را پرداخت نمى‌کنند ، اما در مورد سایر بیمه‌های پایه ، طبق پروتکل‌هایی که از طرف وزارت بهداشت آمده است؛  ۱۰% هزینه بستری را خود فرد بیمه شده با مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کند و ما بقی از صندوق بیمه پایه مربوطه پرداخت می شود ولی در همین شرایط هم اگر فرد بیمه شده  شرایط مالی مناسبی نداشته باشد و یا مشکلات دیگرى داشته باشد؛ وضعیت مالی او توسط مددکاران، ارزیابی و بررسی  شده و بیمه به طور کامل از آنان حمایت خواهد کرد تا بیماران علاوه بر بیماری، نگران مشکل مالی نشوند.

معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: بیماری کرونا هزینه‌های سنگینی برای بیمه دارد. چرا که اعمال غیراورژانسی در مراکز ما برای بیمه شدگان متوقف شد ولی بعد از اینکه روند این بیماری تا حدودى کاهش پیدا کرد، طبق روال گذشته اعمال اورژانسی و غیر اورژانسی مجددا آغازشده  و در حال انجام است. در این مدت هم مردم ما باید با ملاحظاتی به مراکز بیایند تا از طریق مبتلایان به کرونا، آلوده به بیمارى نشوند.

وى در ادامه افزود: درصد زیادی از مراجعات غیراورژانسی بخاطر حفظ سلامت خود مردم منتفی شد. بیشترین فکر و امکانات ما در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است و طبق دستورالعمل هایی که ستاد کرونا درنظر گرفته بود تقریبا تمام بیمارستان‌های ما با این قضیه درگیر شدند و مطابق مصوبات کمیته های استانی این کارها انجام شد.

صادقی راد در ادامه در خصوص کمبود منابع افزود: در این چند وقت اخیر مشاغل تعطیل بودند و در آمد سازمان بیشتر از محل دریافت حق بیمه هاست که یک بحث کلی است، حدود42 تا 43 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو سازمان تأمین اجتماعی هستند و همه ی این ها هزینه های زیادی را دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ بیمار کرونایی نباید نگران دریافت خدمات در مراکز درمانی باشد اظهار داشت: چه کسانی که بیمه داشته باشند و چه کسانى که بیمه نداشته باشند به صورت کلی هرکسی با هرشرایطی  به خصوص در رابطه با این بیماری به صورت اورژانسی به مراکز درمانی ما مراجعه کند چه سرپایی و چه بستری، خدمات برای فرد انجام شده و بعد از آن در رابطه با مسائل مالی تصمیم گیری مى‌شود.
 
صادقی راد در پاسخ به تایید نشدن سی تی اسکن بیماران کرونایی  توسط برخی پزشکان پاسخ داد: بیمه تأمین اجتماعی به تمام مراکز طرف قرارداد خود بخشنامه ای ارسال کرده است که در این بازه زمانی با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد،سی تی اسکنی که توسط همکاران ما انجام میشود در تمام رده ها قابل تایید است و بصورت استثنا مثل عدم نیاز تاییدحضوری دارو در مراکز  و... تمهیداتی صورت گرفته شد تا از رفت و آمدهای زیاد جلوگیری شود و در مورد پزشکان هم در سازمان تامین اجتماعی هیچ مشکلی وجود ندارد و من صریحا این خبر را رد میکنم ؛ سی تی اسکنی که برای تشخیص و یا شک به این بیماری توسط  پزشکان نوشته میشود قطعا قابل تایید است و بخشنامه ای از این سازمان برای تمام پزشکان ارسال گردیده است.

وی در مورد شامل نبودن بیمه برای تست کرونا گفت: این تست طوری نیست که بصورت سرپایی انجام شود و محدودیت هایی در مورد کیت تشخیص و برخی دیگر از موارد وجود دارد و فقط در صورتی که پزشک مشکوک باشد این آزمایش را برای فرد مینویسد و او را مورد ارزیابی قرار میدهد تا شک مرتفع شود.این تست ها در آزمایشگاه های خاصی انجام میشود و فقط با تایید پزشک و داشتن نسخه پزشک انجام خواهد گرفت.

صادقی راد تاکید کرد، که تست تشخیص کرونا در آزمایشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند مورد تایید سازمان تأمین اجتماعی هم هستند و خدمات بیمه این سازمان به مراجعین آنها تعلق می‌گیرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18687
اخبار مرتبط

نظرات شما