به بهانه قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین؛

خودباوری و خوداتکایی رمز موفقیت در عرصه موشکی

این برای اولین بار است که یک ماهواره نظامی ایرانی باقابلیت دفاعی در مدار زمین قرار می‌گیرد و به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون سپاه می‌تواند از فضا زمین را ببیند که نشان‌دهنده پیشرفت فزاینده و فوق‌العاده سپاه در زمینه‌ای موشکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هنوز لحظاتی از صدور پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگذشته بود که غرش نخستین ماهواره نظامی ایران جو زمین را شکافت و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این برای اولین بار است که یک ماهواره نظامی ایرانی باقابلیت دفاعی در مدار زمین قرار می‌گیرد و به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون سپاه می‌تواند از فضا زمین را ببیند که نشان‌دهنده پیشرفت فزاینده و فوق‌العاده سپاه در زمینه‌ای موشکی است.

با مروری بر فعالیت‌های موشکی سپاه می‌توان به‌خوبی به پیشرفت خیره‌کننده در طی این سال‌ها پی برد.

 شهید حسن تهرانی مقدم بعد از جنگ عهده‌دار فعالیت‌های موشکی سپاه بود اما از سال 88 و با انتصاب سردار امیرعلی حاجی‌زاده به فرماندهی نیروی هوافضای موج جدیدی از فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با راهبردی که فرمانده کل قوا تبیین کردند، آغاز شد.

فرمانده معظم کل قوا همان زمان در حکم انتصاب فرمانده جدید «نیروی هوایی سپاه»، از عنوان «نیروی هوافضای سپاه» استفاده کردند که نشان‌دهنده راهبرد جدیدی در صنعت موشکی و فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود.

راهبردی که امروز نتیجه داده و در روزی‌های که دشمنان نظام به‌خصوص آمریکا و اسرائیل بر این عقیده بودند که توانسته‌اند با تحریم‌های ظالمانه جلوی پیشرفت نظام را بگیرند، به‌یک‌باره باید نام جمهوری اسلامی ایران را در بین کشورهایی که توانسته‌اند به فنّاوری‌های پیشرفته موشکی و فضایی دست پیداکرده اضافه کنند.

پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره که با فرایند پیچیده و پیشرفته‌ای امکان‌پذیر است، پیام‌های مختلفی را به جهانیان دارد که برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

نخست: اولین پیام این موفقیت به جبهه مقاومت و کشورهای آزادی‌خواه جهان است که نشان می‌دهد مسیر مقاومت و دفاع از حق و حقیقت امروز به ثمر نشسته و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پیشران جبهه مقاومت توانسته عرصه‌های ترقی و پیشرفت را فتح کند.

دوم: شعار ما می‌توانیم که سال‌های سال است رهبر انقلاب بر روی آن تأکید فراوانی دارند امروز در صنعت دفاعی و موشکی به‌خوبی تحقق‌یافته است که باید این مهم الگویی برای صنایع دیگر و عرصه‌های دیگر در کشور باشد.

سوم: همان‌طوری که اشاره شد پیامی هم به آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد و آن این است که تحریم‌ها و توطئه‌های آن‌ها نه‌تنها نتوانسته جلوی چرخه پیشرفت را بگیرد بلکه خود عاملی شده بر تقویت خودباوری و اتکای به درون و امروز این خودباوری در عرصه‌ای هسته‌ای و موشکی ظهور و بروز کرده است.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18767
اخبار مرتبط

نظرات شما