کارشناس تغذیه:

روزه به ایمنی بدن لطمه وارد نمی‌کند/استفاده از پنج گروه اصلی غذایی

کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه باید در ماه مبارک رمضان از پنج گره اصلی غذایی استفاده شود، گفت: گرفتن روزه برای افراد سالم هیچ مشکلی ندارد و به ایمنی بدن آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کند.

 دکتر حضوری کارشناس تغذیه در گفتگو با قم فردا با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این روزها در فضای مجازی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مسائلی در خصوص روزه‌داری مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: گرفتن روزه برای ایمنی بدن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند فقط باید خوردن غذا توسط روزه داران تنظیم شود.
کارشناس تغذیه با اشتباه دانستن این موضوع که روزه برای ایمنی بدن ضرر دارد، گفت: البته برخی افراد بیمار هستند و یا بیماری دارند که گرفتن روزه برای آن‌ها ممکن نیست و طبیعتا روزه برای آن ها ضرر دارد اما افراد سالم در این ایام می توانند بدون کوچک ترین استرسی روزه بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان روزه داران باید سعی کنند بعد از افطار تا زمانی که می خواهند بخوابند از میوه های تازه استفاده کنند.
حضوری با اشاره به تغذیه در این ایام ابراز داشت: باید سعی شود در این ایام از پنج گروه اصلی مواد غذایی مانند گروه نان و غلات، گروه سبزیجات و میوه جات، گروه شیر و لبنیات، گروه چربی و گروه گوشت ها استفاده شود.
وی بیان داشت: به دلیل اینکه چندین ساعت از روز چیزی میل نشده است بهتر است افطار را با مایعات ولرم و گرم آغاز شود.
این کارشناس تغذیه افزود: باید در وعده های غذایی سبزیجات و یا سالاد قرار داشته باشد مخصوصا در وعده سحر چرا که این گروه در طول روز از خود آب آزاد کرده و از تشنگی جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: در این ایام برای دریافت قند خون مورد نیاز باید از شیرینی های طبیعی استفاده کرد و حتی المقدور از خوردن زولبیا و بامیه مخصوصا در وعده سحر پرهیز شود چرا که باعث تشنگی در روز خواهد شد.
حضوری ادامه داد: روزه داران سعی کنند در این ایام از شیرینی های غیرطبیعی و یا نمک کمتر استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در این ایام کمتر از آجیل استفاده شود چرا که آجیل شور است و باعث تشنگی خواهد شد.
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18780
اخبار مرتبط

نظرات شما