184 نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 184 بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان داریم که 54 نفر بدحال هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا قدیر امشب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان قم اظهار کرد: سیر بیماران کرونایی بستری در استان نزولی شد و 184 بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی قم داریم که 54 نفر بدحال هستند.

وی ادامه داد: پذیرش بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های فرقانی و شهید بهشتی آغاز شده، البته هنوز یک طبقه از این بیمارستان‌ها متعلق به بیماران کرونایی است، اکنون تنها بیمارستان کامکار به صورت کامل برای بیماران کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم : رفتار ویروس کرونا برای ما مجهول است و نباید بر روی گرما برای کاهش تعداد بیماران کرونایی حساب باز کنیم و این مساله توسط سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است، در کشورمان هم آمار صعودی تعدادی بیماران کرونایی را در مناطق گرمسیر شاهد هستیم، در حالی که ویروس‌هایی مثل سارس با گرما از بین می‌رفتند.

قدیر با اشاره به وضعیت شهر قم اظهار کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی چراغ خاموش برخی از صنوف پرریسک در شهر قم نگران کننده است، باید با ادامه روند فاصله گذاری هوشمند تلاش کنیم که تلاش‌ها در زمینه کاهش تعداد بیماران کرونایی در استان از بین نرود.

وی خاطرنشان کرد: نباید مردم قم نسبت به کرونا بی تفاوت باشند، افراد ناقل بیماری کرونا که علائم ندارند، می‌توانند دوباره شهر قم را با بحران کرونا مواجه کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18906
اخبار مرتبط

نظرات شما