وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم:

امکانات استفاده از برنامه شاد آماده نیست/دولت هوشمندسازی مدارس را پیگیری کند

حاجی بابایی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اپلیکیشن شاد برنامه خوبی است اما امکانات آن آماده نیست، گفت: اگر هوشمندسازی مدارس توسط دولت پیگیری می شد امروز دچار این مشکلات نبودیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برنامه شاد آموزش و پرورش، اظهار داشت: اپلیکیشن شاد به عنوان یک برنامه اشکال و ایرادی ندارد و بسیار هم خوب می باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر راه بهتری جز این برای وزارت آموزش و پرورش و دولت وجود نداشت اما امکانات بسیار مشکل دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره آموزش از طریق تلویزیون، گفت: در این زمینه صدا و سیما بسیار خوب کار کرد و جای تقدیر و تشکر دارد اما این ارتباط یک طرفه بود ولی در برنامه شاد ارتباط دوطرفه است و دانش آموزان می توانند سوالات خود را بپرسند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این مسئله اینجاست که برای دانش آموزان و خانواده های آنها امکانات لازم در نظر گرفته نشده است و خانواده ها این امکانات را ندارند.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه باید شرایط لازم فعالیت در این عرصه آماده شود، گفت: از سال 1390 هوشمندسازی مدارس شروع شده است و اگراین موضوع پیگیری و ادامه پیدا می کردامروز دچار این مشکلات نبودیم.
وی اضافه کرد: در صورتی که مدارس هوشمند بودند می توانستیم خانه هوشمند هم داشته باشیم و در واقع باید بگوییم ما برای این نوع اتفاقات آماده بودیم.
نماینده مردم در مجلس با اشاره به بعضی کم کاری ها، ابراز داشت: چند سال قبل مجلس در ماده 69 برنامه ششم مصوب کرد که وزارت ارتباطات موظف است تمام شهرهای زیر 20 هزا نفر جمعیت را هوشمند کند اما انجام نشده است.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز با انجام دادن اقداماتی که در گذشته مصوب شده از بین می رود ولی اقدامات لازم صورت نگرفته است.
حاجی بابایی افزود: مشکل ازبرنامه شاد نیست مشکل از ناحیه امکاناتی است که باید وجود داشته باشد تا خانواده ها به راحتی ورود پیدا کنند به عنوان مثال در یک خانواده چند گوشی و یا سیم کارت وجود دارد که دانش آموزان از آن استفاده کنند.
وی بیان داشت: این امکانات باید از سوی دولت، نهاد، همه مسئولین و خود مردم فراهم شود و همه باید در این زمینه ورودپیدا کنند تا مشکلات حل شود.
نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه دولت باید شرایط را آماده کند، گفت: از امروز باید به فکر هوشمندسازی مدارس باشیم و ارتباط آن را با خانه برقرار کنیم تا بتوانیم برخی از آموزش ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19020
اخبار مرتبط

نظرات شما