ترامپ: من هم مشتاق دیدار رئیس کیم هستم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه کره‌شمالی دارای پتانسیل عظیم اقتصادی است، از اشتیاق خود برای ملاقات دوباره با کیم جونگ اون خبر داد.

دونالد ترامپ در پیام خود با اشاره به خبر شبکه پی‌‎بی‌اس درباره پیام کیم جونگ اون در شب سال نو میلادی نوشت: «او می‌گوید که کره‌شمالی دیگر تسلیحات اتمی را تولید یا آزمایش نمی‌کند یا آن‌ها را به دیگران نمی‌فروشد و اینکه او آماده است تا با رئیس‌جمهور ترامپ در هر زمانی دیدار کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام با ابراز تمایل عمیق برای دیدار مجدد با رهبر کره شمالی اضافه کرد: من هم مشتاق ملاقات با رئیس کیم هستم، او شخصی است که به‌خوبی درک می‌کند کره‌شمالی دارای پتانسیل عظیم اقتصادی است!

پیام ترامپ در واقع پاسخی به هشدار روز گذشته رهبر کره شمالی درباره عواقب یکجانبه‌گرایی آمریکا در مسئله عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره است. 

کیم جونگ اون روز گذشته (سه‌شنبه) در پیام تبریک سال نو میلادی هشدار داد اگر آمریکا به وعده‌هایی که در مقابل چشم جهانیان به کره شمالی داد، عمل نکند و با سوءبرداشت از صبر این کشور به تحریم و فشار ادامه دهد، مسیر دیگری را برای دفاع از استقلال و منافع ملی خود در پیش خواهد گرفت.

وی در این سخنرانی که به صورت زنده از تلویزیون کره شمالی و کره جنوبی پخش شد، گفت اراده وی برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره تغییر نکرده است، اما اگر آمریکا به درخواست انجام اقدام یکجانبه از سوی کره‌شمالی ادامه دهد گزینه دیگری نخواهد داشت جز این که به دنبال «راه تازه‌ای» باشد.

رهبر کره شمالی در ادامه تاکید کرد که آماده است برای بار دوم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند اما در عین حال هشدار داد اگر آمریکا تحریم‌ها را حفظ کرده و بر دریافت امتیازات یکجانبه از کره شمالی اصرار داشته باشد، ممکن است مسیر دیگری را انتخاب کند.

رهبر کره شمالی همچنین یادآور شد اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای [با آمریکا] به موفقیت برسد، باید به خواسته‌های پیونگ‌یانگ نیز توجه شود و نباید آمریکا از صبر این کشور سوءبرداشت کند. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1906
اخبار مرتبط

نظرات شما