تشکیل گردان جدید در ارتش صهیونیستی از ترس حزب‌الله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد گردان ذخیره جدیدی را به عنوان خط مقدم مقابله با طرح ادعایی حزب‌الله لبنان برای تصرف مناطق شمالی فلسطین اشغالی تشکیل داده است.

این گردان که «دروازه‌های آتش» نام دارد، دومین اقدام ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در مرز شمالی فلسطین اشغالی است.

گردان تازه‌تاسیس «دروازه‌های آتش» تحت فرماندهی تیپ «بارام» در مناطق شمالی فلسطین اشغالی فعالیت خواهد کرد و هدف آن مقابله با طرح ادعایی حزب‌الله برای تصرف الجلیل در صورت وقوع جنگی در آینده عنوان است.

اعضای این گردان را نیرو‌های ذخیره‌ای که به‌تازگی از گردان شناسایی در تیپ زمینی «جولانی» مرخص شده‌اند، تشکیل می‌دهند.

سرهنگ «روی لِوی» فرمانده تیپ بارام مدعی است که گردان دروازه‌های آتش دو منظوره است: «ماموریت اول آن دفاع از شهرک‌ها و پست‌های دیدبانی ارتش در نزدیکترین نقطه به مرز است. بعد از تامین امنیت مناطق مذکور، این واحد به فاز تهاجمی وارد شده و به حزب‌الله در داخل لبنان حمله می‌کند».

این گردان همچنین اولین رزمایش خود را از روز سه‌شنبه آغاز کرده است. این رزمایش قرار است ۵ روز به‌طول بیانجامد و طی آن حمله به مواضع حزب‌الله تمرین خواهد شد.

تشکیل گردان دروازه‌های آتش، در داخل لبنان و رسانه‌های جمعی این کشور با تمسخر مواجه شده است. «علی شعیب» از روزنامه‌نگاران برجسته لبنانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «خدا را شکر که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دشمنان ما به‌دلیل ترس از نیروی مقاومت، گردان‌های تدافعی تشکیل می‌دهند؛ آنهم بعد از زمانی که می‌گفتند فقط با استفاده از یک گروه موسیقی نظامی هم می‌توانند پایتخت ما را تصرف کنند!»




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1907
اخبار مرتبط

نظرات شما