رییس جهاد کشاورزی قم: کرونا به مرغداران قمی صدمه جدی زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده در اثر آن، بازار فروش گوشت مرغ را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به مرغداران قمی صدمه جدی زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس پورمیدانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب برگزار نشدن مراسم‌های جمعی و در نتیجه کاهش مصرف گوشت مرغ شد و قیمت این محصول در بازار به شدت پایین آمد.

وی بیان کرد: این موضوع باعث شد تا قیمت گوشت مرغ حتی از نرخ مصوب آن هم پایین تر باشد و ضررهای فراوانی به مرغداران استان وارد شود.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی موجب خسارت‌های جدی به بخش مرغدارای قم شده‌است و باید هرچه سریعتر از فعالان این حوزه حمایت شود تا این صنعت غذایی مهم در آینده نیز بتواند نیازهای بازار را به خوبی تامین کند.

پورمیدانی گفت: تولیدکنندگان ماهیان و گل‌های زینتی از دیگر بخش‌های حوزه کشاورزی بودند که در اثر شیوع ویروس کرونا با کاهش بازار فروش محصولات مواجه شدند و خسارت‌های زیادی دیدند.

وی بیان کرد: به طور کلی شیوع ویروس کرونا به فرآیند توزیع،‌ فرآوری و بازار بخشی مهمی از محصولات کشاورزی استان آسیب زد و بهره برداران این بخش‌ها برای جبران خسارت‌های وارد شده نیازمند حمایت‌ هستند.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19164
اخبار مرتبط

نظرات شما