توزیع یک میلیون افطاری توسط حرم بانوی کرامت در قم

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در ماه رمضان نزدیک به ۳۰۰ هزار غذای گرم و ۷۰۰ هزار افطاری ساده توسط این آستان مقدس در مناطق محروم قم توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی محمودنژاد  با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ هزار اطعام در ماه مبارک رمضان به همت حرم بانوی کرامت انجام شده است، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه (س) با شیوع ویروس کرونا طی برنامه‌ریزی دقیق در راستای لبیک به توصیه مقام معظم رهبری در مورد کمک مؤمنانه و دستگیری از مستمندان و محرومان برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای افطاری و اطعام یک میلیون نفری داشته است.

وی بیان کرد: طبخ غذای گرم و همچنین بسته‌بندی افطاری ساده به همت حرم مطهر انجام گرفته و توزیع آن نیز با همکاری ارگان‌ها و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موقت حرم مطهر سفره اطعام و افطار در منازل در قالب پویش کمک مؤمنانه، ضیافت کریمانه و با شعار «سفره‌ای به وسعت یک شهر» در دستور کار قرار گرفته است که بسته‌های غذایی به صورت خانوادگی و شامل ۲ افطار گرم و سه افطار سرد است در حالی‌که در سال‌های گذشته افطاری و اطعام به صورت انفرادی بود.

وی تصریح کرد: شهر مقدس قم توسط سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) به ۴۰ محله تقسیم‌بندی شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان تمامی ۴۰ محله هدف و همچنین روستاهای اطراف از اطعام و افطاری حرم حضرت معصومه (س) بهره‌مند می‌شوند.

محمودنژاد گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) به صورت مستقل این ضیافت یک میلیونی را رقم می‌زند و با کمک بانیان خیر این امر تا پایان ماه مبارک رمضان تحقق پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: روزانه ۶ هزار بسته پنج نفره افطاری تهیه و توزیع می‌شود و گروه‌های مختلفی از نهادها و مجموعه‌ها در توزیع افطاری نقش آفرینی می‌کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۳۰۰ هزار غذای گرم و ۷۰۰ هزار افطاری ساده توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: افطاری در برخی از روزها برای بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی و کادر درمان در نظر گرفته شده است که کادر درمان و بیماران کرونایی قبل از ماه مبارک نیز از اطعام آستان مقدس بهره‌مند شده بودند.

محمودنژاد با بیان اینکه در روستاهای اطراف قم اطعام و افطاری توزیع می‌شود، افزود: تلاش بر این است که توزیع در شهر قم در محلات بی‌بضاعت و محروم دنبال شود و بدون موازی‌کاری با دیگر مجموعه‌ها باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19245
اخبار مرتبط

نظرات شما