قرآن‌های فرسوده شهروندان با قرآن‌های نو در قم تعویض می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قرآن‌های فرسوده شهروندان با قرآن‌های نو در قم تعویض می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی  پیرامون برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان  اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاصی که به دلیل شیوع کرونا ویروس در آن به سر می‌بریم، در برنامه‌ریزی بسیاری از برنامه‌های مختلف ماه مبارک رمضان سعی شد متناسب با این شرایط باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در گام نخست، بیانیه‌ای توسط شورای فرهنگی ابلاغ شد که در ماه مبارک رمضان بتوانیم بحث مساوات و همدلی را دنبال کنیم و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان با این ‌حال و هوا انجام شود.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان چند برنامه ویژه نیز دنبال شد که کتاب‌خوانی را با نام گام مؤمنانه در مسیر همدلی و مساوات در فضای مجازی طراحی کردیم و دراین‌باره جزوه‌ای با همین موضوع آماده شد و برای مسابقه کتاب‌خوانی جوایزی را در نظر گرفتیم.

حسینی کاشانی بیان کرد: همچنین فراخوان ملی شعر همدلانه نیز یکی دیگر از رویدادها در این ایام است که با مشارکت صداوسیما و حوزه هنری و اداره کل ارشاد و کمیته امداد در حال برگزاری است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که در میان شاعران و هنرمندان استان قم داریم، استقبال خوبی از این فراخوان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این فراخوان با موضوعات گام مؤمنانه و همدلی و فعالیت گروه‌های جهادی است و شاعران در این عرصه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در کنار آن این برنامه‌ریزی، برنامه‌های قرآنی نیز طراحی‌شده است تا اگر نمی‌توانیم تجمعی داشته باشیم این فعالیت‌ها دنبال شود.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها این است که قرآن‌های فرسوده شهروندان با قرآن‌های نو در قم تعویض می‌شود که با اطلاع‌رسانی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

حسینی کاشانی عنوان کرد: تولیدات مختلف به‌منظور نشر در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان در دست اقدام داریم، همچنین مجموعه‌ای با موضوع کرونا در قالب انیمیشن تولید شد که این مجموعه با ستاد احکام در 12 قسمت آماده شد و در حال انتشار در فضای مجازی است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19250
اخبار مرتبط

نظرات شما