رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد:

درخشش بانوان ورزشکار قم با 33 مدال بین‌المللی و 696 عنوان کشوری

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: بانوان قمی برای نمایش توانمندی‌ و استعداد بالای خود در عرصه ورزش قهرمانی، 33 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز از رقابت‌های بین‌المللی، 655 عنوان انفرادی و 41 رتبه تیمی از مسابقات کشوری کسب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیده‌لیلا عنبری  اظهار کرد: بررسی وضعیت ورزش بانوان قم در سال 1398 نشان می‌دهد که بانوان ورزشکار قم در 158 مسابقه انتخابی و قهرمانی استان قم به میدان رفته‌اند، همچنین تعداد 25 لیگ استانی نیز ویژه بانوان قم در این سال برگزار شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که قم سال گذشته نزدیک به 80 تیم باشگاهی در مسابقات لیگ‌های دسته‌های برتر، اول، دوم و سوم ورزش مردان و زنان باشگاه‌های ایران داشت، بانوان نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند به طوری که 24 تیم در بخش بانوان به نمایندگی از این استان در لیگ‌های کشور به میدان رفتند و تعداد 27 ورزشکار به اردوی تیم‌های ملی اعزامی ایران به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی دعوت شدند.

 

300 اعزام به مسابقات بانوان ایران

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: بانوان ورزشکار قمی بعد از رقابت در پیکارهای قهرمانی و انتخابی استان قم و کسب مجوز عضویت در تیم‌های منتخب استان، در 300 مورد به رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه ورزش بانوان به واسطه شرایط مذهبی و فرهنگی قم هنوز با برخی محدودیت‌ها مواجه است و بانوان به طور کامل امکان فعالیت در هر مکان و فضای ورزشی را ندارند اما تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا موانع برطرف شود که نمونه آن 12 میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی زنان ایران در سال 1398 است.

 

655 مدال و 41 رتبه تیمی بانوان ورزشکار قم

عنبری گفت: حاصل رقابت در سطح استان، تلاش برای عضویت در ترکیب تیم منتخب هیأت و در نهایت اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، کسب 655 مدال توسط بانوان ورزشکار قم از بخش انفرادی مسابقات مختلف کشوری است، ضمن اینکه در بخش تیمی نیز بانوان قم 41 عنوان متنوع کسب کرده‌اند.

 

19209 ورزشکار بیمه شده در بخش ورزش قم بانوان

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در شرایطی که طبق آمار ارائه شده توسط هیأت پزشکی ورزشی استان قم، حدود 52 هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان فعالیت می‌کنند، 19209 ورزشکار بیمه شده در بخش ورزش قم بانوان هستند.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش تعداد 10 دوره عملی داوری و 23 دوره عملی مربیگری در سال گذشته برای بانوان برگزار شد، در پایان اظهار داشت: 47 هیأت ورزشی در قم وجود دارد ولی تعداد هیات‌های ورزشی فعال استان قم در بخش بانوان 43 هیأت هستند و در چند رشته امکان فعالیت بانوان وجود ندارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19444
اخبار مرتبط

نظرات شما