شهردار قم:

فاز اول مترو قم در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح می شود

شهردار قم گفت: فاز اول پروژه در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح خواهد شد و ۴ ایستگاه دیگر به مرور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک بررسی مشکلات مترو قم با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: حمل‌و‌نقل ریلی اگرچه پرهزینه است اما می‌تواند برای شهرها راهگشا باشد.

وی با اشاره به اهمیت اتمام پروژه مترو قم افزود: سالیانه 20 میلیون زائر داریم که این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را برطرف سازد.

شهردار قم با اشاره به نشست شورای سازمان قطار شهری که برای بررسی مشکلات مترو قم در استانداری برگزار شد، بیان کرد: با توجه به تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد قرار بر این شد که تا پایان سال 99 فاز اول پروژه مترو به بهره‌برداری برسد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه اولویت اول ما اتمام این فاز اول و افتتاح آن است و در سال 1400 ادامه آن را در دستور کار داریم، ادامه داد: بیشتر دنبال این بودیم که پشتوانه مالی و مهندسی پروژه به سمتی رود که پروژه به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد و دست کم هزار میلیارد تومان برای فاز اول پروژه اعتبار نیاز است که پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه پیشبرد پروژه و تعاملات مربوط به آن در این جلسه تعیین‌تکلیف شد،خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه در 5.2 کیلومتر با 2 ایستگاه افتتاح خواهد شد و 4 ایستگاه دیگر به مرور راه‌اندازی می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19563
اخبار مرتبط

نظرات شما