عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

حضور سفرای جاسوس در کشور نتیجه دیپلماسی لبخند است/نبود تفکر و نیروی انقلابی در وزارت خارجه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز جای تفکر و نیروی انقلابی در وزارت خارجه خالی احساس می‌شود، گفت: حضور سفرای جاسوس در کشور نتیجه دیپلماسی لبخند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ملک‌زاده، محقق و کارشناس در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سفیر فعلی آلمان در ایران، اظهار داشت: وزارت خارجه یکی از حساس‌ترین مراکزی است که مسائل مهمی مانند پذیریش سفیر، کاردار و نمایندگی کشوری در کشور دیگر را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: با توجه به محرز شدن سابقه سفیر فعلی آلمان و تأکید رسانه‌ها بر ارتباط مستقیم این فرد با مراکز امنیتی و اطلاعاتی آلمان و سابقه ارتباط مستقیم او با سازمان‌های جاسوسی موساد و CIA و برخی موارد دیگر نشان می‌دهد که وزارت خارجه حساسیت لازم را نداشته است.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قطعاً باید در این موضوع تجدیدنظر شود، گفت: در طول تاریخ معاصر ایران هم در 40سال از عمر انقلاب اسلامی و هم در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، می‌توانیم به‌راحتی مشاهده کنیم که تقریباً در بیشتر فتنه‌ها، کودتاها و اغتشاشاتی که دشمن علیه ایران انجام داده است همواره حضور سفرا و سفارتخانه‌ها هویدا بوده است.
وی اضافه کرد: در کودتای سوم اسفند 1299 سفارت انگلیس مستقیماً دست داشت، در کودتای 28مرداد 1332 سفارت آمریکا و انگلیس مستقیم دست داشتند و همین‌طور در فتنه‌های بعد از انقلاب  هم که انجام می‌شد قطعاً همین سفارتخانه‌ها دست داشته‌اند مانند حضور علنی سفیر انگلیس در تجمعات اخیری که رخ داد.

نبود تفکر و نیروی انقلابی در وزارت خارجه
حجت‌الاسلام ملک‌زاده با اشاره به اینکه این موضوع ایجاب می‌کند نسبت به این قضیه بیشتر حساس باشیم، عنوان داشت: متأسفانه جای یک تفکر انقلابی و نیروهای انقلابی در وزارت امور خارجه ایران خالی احساس می‌شود.

حضور سفرای جاسوس در کشور نتیجه دیپلماسی لبخند است
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیپلماسی لبخند جوابگو نیست و امروز دشمنان ایران از طریق سفارتخانه‌ها توطئه می‌کنند و ما با این مسائل خیلی راحت برخورد می‌کنیم و حساسیتی هم نشان نمی‌دهیم و یا کسانی به‌عنوان سفیر و کاردار و یا کارکنان سفارتخانه وارد ایران می‌شوند که بعدها نقش آن‌ها در اغتشاشات ثابت می‌شود، نتیجه همین دیپلماسی لبخند است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نوع برخورد دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: اصل موضوع این است که کشورهای دیگر هرگز این چنین برخوردی با ایران نداشته و ندارند وقتی ایران سفیری را برای حضور در کشورهای غربی و اروپایی  معرفی می کند، اگر این فرد سابقه حضور در نیروهای نظامی را داشته باشد او را نمی پذیرند اما وزارت خارجه ما خیلی راحت شخصی را که سابقه اطلاعاتی و جاسوسی او مشخص است را قبول می کند.
وی عنوان داشت: کشورهای اروپایی زیر چتر آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و تجربه ثابت کرده است که همیشه در جبهه آن‌ها قرار دارند.
حجت الاسلام ملک زاده ابراز داشت: بنابراین باید در این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم و افرادی که به ویژه از سفارتخانه های کشورهای اروپایی و غربی در ایران قرار است پذیرش شوند را با حساسیت بیشتری مورد گزینش و پذیرش قرار دهیم.

سفیر آلمان باید از ایران اخراج شود
وی با اشاره به اینکه قطعاً باید این شخص از ایران اخراج شود، تصریح کرد: وقتی فردی به عنوان یک عنصر نامطلوب در کشوری شناخته می شود باید از کشور اخراج شود و این یک موضوع مرسوم در کشورها است و نیازی به پاسخگویی ندارد.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم البته باید سوابق این افراد هم توسط نیروهای اطلاعاتی اعلام شود، افزود: سابقه این افراد باید توسط نیروهای اطلاعاتی به دست بیایید و حال که این اتفاق رخ نداده است و امروز که سابقه فرد کاملاً مشخص است باید برخورد شود و به عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج شود.
وی اضافه کرد: اگر غیرازاین عمل شود ما را به مماشات و محافظه‌کارانه بودن متهم می‌کنند که این موضوع اصلاً به صلاح و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/19565
اخبار مرتبط

نظرات شما