کشف ۲۷ میلیارد ریال دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی در عملیات پانجیا ۱۱

اصغری گفت: پلیس فتا با پی جویی بیش از ۸۳۷ پرونده در جریان عملیات پانجیا ۱۱ در ایران موفق به دستگیری ۷۶۸ نفر متهم و کشف دارو و تجهیزات پزشکی غیرمجاز به ارزش ۲۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اجرای عملیات پانجیا گفت: سازمان اینترپل سالیانه عملیات مشترکی را به منظور مبارزه با جرائم سازمان یافته در سطحح جهان به صورت بین المللی اجرا می‌کند و پانجیا (PANGEA) یکی از مهمترین عملیات‌های جهانی در این راستا محسوب می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهداف اجرای عملیات بین المللی پانجیا گفت: پانجیا، عملیاتی است که هر ساله پلیس کشور‌های مختلف دنیا با هدف مبارزه با فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد اجرایی می‌کنند.

اصغری ادامه داد: در عملیات پانجیا پلیس کشور‌های مختلف با فروش وسایل و ابزار پزشکی غیرمجاز و تقلبی به صورت آنلاین، داروخانه آنلاین غیرمجاز، ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی به وب سایت داروخانه‌های غیرمجاز و درگاه‌های پرداخت در این وب سایت‌ها و آدرس‌های کشف شده مبارزه و با متخلفان برخورد می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در ایران پلیس فتا عهده دار اجرای عملیات پانجیاست، گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت موثر در عملیات پانجیا مشارکت می‌کند.

جزئیات عملیات پانجیا ۱۱ در سال ۹۷ 

اصغری به عملیات پانجیا ۱۱ در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ عملیات یاد شده تحت عنوان پانجیا ۱۱ از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور در ۶۱ کشور اجرایی شد و پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز عملیات پانجیا ۱۱ را در ایران عملیاتی کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات عملیات پانجیا ۱۱ گفت: پلیس فتا با پی جویی بیش از ۸۳۷ پرونده در جریان عملیات پانجیا ۱۱ در ایران موفق به دستگیری ۷۶۸ نفر متهم و کشف دارو و تجهیزات پزشکی غیرمجاز و تقلبی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال شد.

تقدیر سازمان غذا و ودارو از پلیس فتا در عملیات پانجیا

اصغری یادآوری کرد: سازمان غذا و دارو از پلیس فتا برای عملکرد مناسب در عملیات پانجیا و برخورد با متخلفان قدردانی می‌کند.

گفتنی است؛ عملیات پانجیو از سال ۲۰۰۸ به صورت بین المللی در دنیا برای مقابله با تخلفات حوزه سلامت راه اندازی شده است و از سال ۹۰ پلیس فتا در کشور این طرح را اجرا می‌کند.

بر اساس قوانین، فروش دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در فضای مجازی ممنوع بوده است و این موضوع در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

بنابر اطلاعاتی که پلیس فتا در عملیات‌های پانجیا اعلام کرده است، بیشترین بستر ارتکاب جرم در حوزه غذا و دارو در اینستاگرام و پس از آن به ترتیب در بازار‌های آنلاین، تلگرام، وب سایت‌ها و وبلاگ هاست.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1967
اخبار مرتبط

نظرات شما