استاد دانشگاه تهران:

امارات به مستعمره رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد/ عادی‌سازی روابط با اسرائیل حاکمیت ملی کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند

استاد دانشگاه تهران با بیان این که امارات به مستعمره رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد، گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل حاکمیت ملی کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی از چند جنبه قابل‌بررسی است، از دید آمریکا اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم دولت آمریکا و شخص ترامپ با توجه به شکست‌های پیاپی که در عرصه بین‌الملل در طی این سال‌ها خورده است تلاش می‌کند که در این ایام کوتاه باقی‌مانده از دولت شرم‌آورش یک دستاوردی هرچند پوشالی و شکننده را برای مردم خودش عرضه کند.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که در تمامی این قراردادها ترامپ به دنبال آن است که منفعت شخصی ببرد و در این قرارداد نیز به دنبال آن خواهد بود.
صادقی نسب تصریح کرد: از نگاه اسرائیل این‌یک پیروزی بزرگ و حیاتی است بدون این‌که چیزی را از دست بدهد نفوذ خودش را در بین کشورهای مسلمان گسترش داده است اما قطعاً در عمل این مهم تحقق نخواهد یافت.
وی ادامه داد: حاکمان امارات در این فکر هستند که بتوانند از تکنولوژی‌های شرکت‌های اسرائیلی بهره‌مند شوند اما قطعاً این خیال خام را به گور خواهند برد.
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: از طرف دیگر سردمداران امارات فکر می‌کنند که اسرائیل می‌تواند برای آن‌ها امنیت به بار بیاورد که این موضوع نیز توهمی بیش نیست.
وی ادامه داد: سران کشورهای عربی در خلیج‌فارس در حالی از قدرت مطلق جمهوری اسلامی ایران چشم‌پوشی می‌کنند که کشورمان در طول تاریخ همواره روابط خوب و حسنه‌ای را با کشورها و همسایگان جنوبی خودش داشته و در طول انقلاب اسلامی ایران نیز این مهم ادامه داشته و حتی در زمان‌هایی ایران از این کشورها محافظت کرده است.
صادقی نسب به‌اشتباه استراتژیک کشورهای منطقه به‌خصوص امارات اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای عربی زمانی که احساس کردند که قرار است حضور نظامی آمریکا در منطقه کمرنگ شود دست به دامن رژیم صهیونیستی شدند تا برای آن‌ها امنیت به وجود بیاورند.
وی ادامه داد: برخلاف تصور این کشورها این برقراری ارتباط کامل با اسرائیل نه‌تنها منفعتی را برای امارات نخواهد داشت و حاکمیت ملی آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: قطعاً امارات به مستعمره رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد و این کشور درهای خودش را به روی دزدها باز کرد.
وی ابراز داشت: اسرائیل نمی‌تواند با این اقدامات نمایشی جلوی زوال و نابودی خودش را بگیرد و بر اساس فرمایشات رهبری این رژیم قطعاً نابود خواهد شد.
صادقی نسب خاطرنشان کرد: در این میان انتظار می‌رفت دستگاه دیپلماسی کشورمان بهتر از این عمل می‌کرد و اجازه نمی‌داد این پیمان و عادی‌سازی پوشالی شکل می‌گرفت.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/19693
اخبار مرتبط

نظرات شما